Page 168 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 168
ona Rataj

okolja in doseganje glavnih dolgoročnih ciljev – povečanje dobička in vre-
dnosti poslovnega sistema.

Rast svetovalne in industrije coachinga kaže pozitivne učinke na vseh
področjih poslovanja, kljub temu pa so ljudje do takih metod še vedno
skeptični, še zlasti v malih in srednje velikih podjetjih.

Podjetniki na splošno nimajo dovolj znanja o coachingu/svetovanju pri
managementu, ne zavedajo se standardov in procesov pri zagotavljanju to-
vrstnih storitev, kar je eden od vzrokov za odpora do njihove uporabe. V
tem poglavju bomo predstavili proces coachinga/svetovanja in odgovorne
seznanili s tem, kako se pripraviti, da bi dosegli najučinkovitejši rezultat.

m s p večinoma sestavljajo strokovnjaki določene panoge, ki dobro po-
znajo svoj poklic v okviru tehnične usposobljenosti, vendar nimajo dovolj
znanja in izkušenj pri managementu. Tako svoje podjetje spravijo v težave,
saj vso pozornost usmerjajo v strogo strokovno tehnično znanje in spret-
nosti, vodstvene sposobnosti pa so zanemarjene.

Eden od načinov, kako podjetniki med opravljanjem tekočih poslovnih
dejavnosti izboljšujejo svoje delovanje in pridobivajo potrebna dodatna
znanja in veščine, je uporaba svetovalnih storitev in coachinga. V sodob-
nem gospodarstvu se je coaching/svetovanje izkazalo za dobro obliko po-
moči podjetnikom in lastnikom malih podjetij pri reševanju poslovnih te-
žav, za katere sami niso imeli dovolj strokovnosti, znanja in izkušenj.

S pomočjo coachev/svetovalcev se podjetniki/poslovodje izobražuje-
jo in gradijo ali izboljšujejo svoje vodstvene sposobnosti. V praksi coa-
ching/svetovanje pomaga nastajajočim in razvijajočim se strokovnim in
dinamičnim poslovodjem, ki se uspešno spopadajo s spremembami in po-
znajo specifične upravljavske dejavnosti ter procese. Značilnosti coachin-
ga/svetovanja za m s p izhajajo iz individualne narave teh podjetij; posa-
mezne težave se pojavijo v tudi procesu preoblikovanja, v katerem pa ni
mogoče uporabiti rutinskih rešitev (Dukić in Milivojević, 2011).

Primarni cilj tega poglavja je opisati pristop do svetovanja v primerjavi s
coachingom, predstaviti procese pravilnega in nepravilnega svetovanja ter
kontrolni seznam za izvajanje svetovanja/coachinga. Bralec bo tako lahko:

– razumel cilje in prednosti coachinga in svetovanja, kaj lahko pričaku-
jemo od njiju ter katere so razlike med njima,

– razumel proces coachinga in svetovanja v projektu sm eart,
– razumel, kako pripraviti načrt za coaching in svetovanje v podjetju,
– opredelil in razumel razloge za spremljanje in vrednotenje procesov

coachinga in svetovanja,

168
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173