Page 194 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 194
llipe Saey, Mathieu Troch in Frederic Depuydt

na njihovo vsebino. Vendarle pa sinhrona okolja z realnim časovnim od-
zivom študentom ali inštruktorjem omogočajo pojasnjevanje povedanega
ali zmanjšujejo možnosti za morebitne nesporazume.

Sistemi za management učenja. Večina spletnega učenja poteka prek sis-
tema za management učenja (l m s), ki ga izvajajo univerze ali podjetja:
pomembno je, da je vzpostavljen enoten sistem, ki omogoča spremljanje
osebe, ki se izobražuje. lm s je programska aplikacija za ohranjanje, posre-
dovanje in sledenje izobraževalnih virov. Po mnenju Centra za analizo in
raziskave Educause (ec ar) je uporaba lm s vsenavzoča, saj 99  severno-
ameriških fakultet in univerz poroča o uporabi ene aplikacije lms (»Online
Learning«, b. l.). Med fakultetami jih 87  poroča, da uporabljajo lm s in ga
vidijo kot koristnega za izboljšanje poučevanja (74 ) in izobraževanja štu-
dentov (71 ). Večina študentov (83 ) uporablja lm s na predavanjih, 56 
od teh študentov ga uporablja pri večini ali vseh predmetih. Večina insti-
tucij v z da in Kanadi imajo v rabi l m s, ki ga ponujajo zunanji prodajal-
ci (77 ): v okolju lm s trenutno prevladuje Blackboard s stopnjo uporabe
31,9 , sledi Moodle s 19,1  in Canvas s 15, 3  (»Online Learning«, b. l.).
V zadnjem letu je Canvas pridobil vse večji tržni delež.

Množični odprti spletni tečaji (mo o c)
Množični odprti spletni tečaji (m o o c) so spletni tečaji, namenjeni ne-
omejenemu številu udeležencev, ki omogočajo odprt dostop prek spleta.
Poleg tradicionalnih učnih gradiv, kot so posnetki predavanj, branj, reši-
tve problematik, veliko m o o c zagotavlja interaktivne uporabniške foru-
me, ki podpirajo interakcijo med študenti, profesorji in asistenti (Tas).
Pregled m o o c z več različnih platform lahko najdete na Class Central
(https://www.class-central.com), razširjen seznam pa na Reviews (https://
www.reviews.com/mooc-platforms). Sprva so se m o o c začeli kot popol-
noma brezplačni spletni tečaji, a se je to hitro spremenilo. Prvotni m o o c
so bili po večini razviti na ameriških univerzah (slika 7.8), bili so brezplač-
ni in na visoki ravni. Danes se je ponudba razširila, primerna je za različne
ravni izobraževanja in pogosto je (delno) plačljiva (Shah, 2017).

Osnovne značilnosti mo o c. Poglejmo, kaj pomeni kratica m o o c:

– Množični (angl. Massive): na tisoče študentov lahko opravlja isti tečaj
hkrati. Na tečaj »Uvod v umetno inteligenco«, ki ga pogosto obrav-
navamo kot prvi m o o c, se je v letu 2012 prijavilo več kot 150.000
študentov.

– Odprti (angl. Open): vsakdo lahko sodeluje pri tečaju, ne glede na

194
   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199