Page 22 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 22
fred Leisenberg

ravnanje v izrednih razmerah. V takšnem virtualnem svetu se lahko usluž-
benci naučijo uporabe strojev s klikanjem na virtualni prikaz. Lahko pa
tudi spremenijo parametre in pridobijo operativne podatke ter navodila za
vzdrževanje.

1.2.3 Trenutno stanje malih in srednje velikih podjetij,
ki še niso pametna

Poziv malim in srednje velikim podjetjem (msp)
Poleg preučevanja znanstvenih in tehničnih temeljev pametnega inženi-
ringa, industrije 4.0 in interneta stvari je pomembna tudi analiza (Steppo-
nat, 2018). Publikacija spodnjega doma nemškega parlamenta, Bundesta-
ga, je poudarila potencial interneta stvari za reševanje problemov indu-
strializirane družbe. Zato v Evropi obstaja veliko pristopov, ki spodbuja-
jo ukrepe na področjih pametnega inženiringa, industrije 4.0 in interneta
stvari. Od leta 2009 Evropska unija izvaja načrt za promoviranje razvoja
pametne tehnologije, industrije 4.0 in interneta stvari v Evropi. Zvezno
ministrstvo za izobraževanje in raziskave in Zvezno ministrstvo za gospo-
darstvo in tehnologijo sodelujeta s predstavniki nemškega gospodarstva
in industrije na projektih v zvezi s pametno tehnologijo, industrijo 4.0 in
internetom stvari (Horvath, 2012).

Glede na rezultate raziskave, ki jo je podjetje »Icom« opravilo leta 2016,
imajo pametni inženiring, industrija 4.0 in internet stvari velik potencial
za m sp in zasebne evropske podjetnike v digitalnem gospodarstvu. To, ka-
ko evropska podjetja uporabljajo nove digitalne tehnologije, bo imelo velik
vpliv na njihovo bodočo rast. Novi digitalni trendi ne vključujejo le pame-
tnega inženiringa, industrije 4.0 in interneta stvari, temveč tudi računal-
ništvo v oblaku, mobilne spletne storitve in pametna omrežja. Posledično
se evropsko poslovno okolje in narava dela trajno spreminjata. To se doga-
ja zaradi inovativne moči novih tehnologij, saj te ne povzročajo sprememb
le na tehnološki ravni, temveč vplivajo tudi na poslovne modele in medna-
rodni prenos znanja (I-Com – Institute for Competetiveness, 2016).

Tržni delež izdelkov interneta stvari je dober pokazatelj uspeha tehnolo-
gij pametnega inženiringa. Oglejmo si torej kratek pregled tržnih deležev
interneta stvari v Evropi po državah: tržni delež iz leta 2014 primerjajmo z
napovedanimi podatki za leto 2020. Najboljše evropske države so Združe-
no kraljestvo z deležem 21  v letu 2014 in 23 v letu 2020, Nemčija s tržnim
deležem 19  v letu 2014 in 21 v letu 2020, Francija s tržnim deležem 15 
v letu 2014 in 16 v letu 2020. Sledijo jim Italija, Španija, Nizozemska, Šved-
ska, Poljska in Belgija. Visok tržni delež interneta stvari v Združenem kra-

22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27