Page 25 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 25
Uvod

metne tehnologije predstavlja izziv, s katerim se bodo ukvarjala v prihod-
nosti. Zahtevan nepovratni preskok v industrijskem razvoju je primerljiv
z uvedbo parne energije, elektrike ali osnov informacijske tehnologije na
prejšnjih stopnjah in mu zato pravimo četrta industrijska revolucija.

Mala in srednje velika inženirska podjetja morajo ukrepati hitro, saj mo-
rajo:

– vzpostaviti komunikacijske in interakcijske procese, ki jih nadzoru-
je i t in se odvijajo med različnimi akterji skozi celoten proizvodni
proces ter vrednostno verigo;

– razviti in izvajati kibernetsko-fizični sistem;
– ponovno opredeliti ključne spretnosti vodstva, kadrov upravljavcev

in uslužbencev;
– prestrukturirati organizacijo dela in pretoka informacij.

Žal so številna evropska msp slabo pripravljena na ta razvoj in zaostajajo
za svojimi konkurenti v razvitejših evropskih regijah, zda in Aziji. Zlasti
nekaj malih in srednje velikih podjetij, ki predstavljajo hrbtenico evrop-
ske industrije in so v številnih segmentih trga še vedno vodilna v svetu,
se je znašlo pod velikim pritiskom in strahu pred popolno izgubo stikov
ter svojega deleža na trgu srednje velikih podjetij. V zadnjem času je veliko
nacionalnih pobud že postavilo pametno industrijo na dnevni red razprav.
Vsekakor pa je v tej smeri potrebnega še veliko dela in truda (Stepponat,
2018).

Zato smo ustvarili projekt Erasmus+ sm eart. Tudi s pomočjo teh smer-
nic namerava s m e a rt podpreti trajnostno sodelovanje med univerzami
in inženirskimi m sp ter tako zagotoviti uspešen prehod v pametno indu-
strijo. V ta namen želimo m s p ponuditi model poslovnega sodelovanja z
visokošolskimi ustanovami in jim tako omogočiti, da se bodo preko izpo-
polnjevanja spretnosti lahko uspešno spopadla z izzivi pametnega inženi-
ringa.

Posebni izzivi za msp
Zaradi zapletenosti in dinamičnosti sodobnih trgov je msp težje kot kadar-
koli prej ohraniti konkurenčni položaj. Zaradi strožjih omejitev kadrovskih
in finančnih virov se namreč soočajo s spremenjenimi tržnimi pogoji. Ve-
liko povečanje učinkovitosti in odprta svetovna trgovina sta pripeljala do
zasičenosti trgov, kar strankam omogoča izbiro med široko paleto izdelkov
in storitev ter določanje višjih standardov npr.: v kakovosti, ceni, trajnosti

25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30