Page 58 - Izzivi razvoja ribištva v Sloveniji
P. 58
4 Raziskava trga rib in ribištva v Sloveniji
• Kakšne so morebitne kršitve standardov in predpisov ter kakšne
težave in poneverbe se pojavljajo na trgu rib ter v ribištvu?
• Kakšna sta povpraševanje potrošnikov in njihova ozaveščenost o
ribah v Sloveniji?
• Kakšne so razlike med ribolovom in ribogojstvom ter zakaj so po-
membne za ribiško vrednostno verigo?
• Kakšne so razlike med gospodarskim in negospodarskim ribi-
štvom?
• Kako sta ekološki vidik in trajnostni razvoj vključena v ribištvo in
trg rib v Sloveniji?
• Katere organizacije v Sloveniji preučujejo ribištvo in trg rib ter skr-
bijo zanj in za ugotavljanje poneverb v ribiških proizvodih?
• Kako se bosta v prihodnje razvijala trg rib in ribištvo s poudarkom
na socio-ekonomskih vidikih?
4.3 Metode raziskovanja
Znanstvena monografija je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega
dela. V teoretičnem delu raziskave smo preučili in raziskali literaturo s
področja ribištva, trga rib in ribolova. V empiričnemu delu smo po ele-
ktronski pošti najprej kontaktirali deležnike na slovenskem ribiškem
trgu in povprašali za odgovorno osebo ali najprimernejšega strokov-
njaka v izbranih organizacijah, s katerim bi lahko izvedli intervju o te-
matiki trga rib in ribolova v Sloveniji. Intervjuvanci so bili izbrani po
namenskem vzorcu, glede na njihova priporočila je bila izvedba inter-
vjuja možna tudi z drugimi strokovnjaki. Izvedli smo 15 polstrukturira-
nih intervjujev. Intervjuvali smo strokovnjake z Ministrstva za kmetij-
stvo, gozdarstvo in prehrano, iz Zavoda za ribištvo Slovenije, z Inšpek-
torata za kmetijstvo, gozdarstvo, lovstvo in ribištvo, iz Ribiške zveze
Slovenije, Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije, Gospodarske zbor-
nice Slovenije, podjetja w w f Adria, Zveze potrošnikov Slovenije, Naci-
onalnega inštituta za biologijo, z Morske biološke postaje Piran, iz pod-
jetja Racoon, d. o. o., predstavnika varuha odnosov v verigi preskrbe s
hrano, profesionalnega ribiča in predstavnika ribičev. Izbranim inter-
vjuvancem smo poslali vprašalnik, da so se lahko primerno pripravili na
izvedbo. Po predhodnem dogovoru smo se z intervjuvanci srečali v živo
in izvedli intervju, ki je trajal približno 45 minut. Vsem intervjuvancem
smo pri raziskovanju zagotovili anonimnost, z izjemo v primeru, da je
intervjuvanec prostovoljno privolil v javno objavo svojih podatkov in
58
• Kakšne so morebitne kršitve standardov in predpisov ter kakšne
težave in poneverbe se pojavljajo na trgu rib ter v ribištvu?
• Kakšna sta povpraševanje potrošnikov in njihova ozaveščenost o
ribah v Sloveniji?
• Kakšne so razlike med ribolovom in ribogojstvom ter zakaj so po-
membne za ribiško vrednostno verigo?
• Kakšne so razlike med gospodarskim in negospodarskim ribi-
štvom?
• Kako sta ekološki vidik in trajnostni razvoj vključena v ribištvo in
trg rib v Sloveniji?
• Katere organizacije v Sloveniji preučujejo ribištvo in trg rib ter skr-
bijo zanj in za ugotavljanje poneverb v ribiških proizvodih?
• Kako se bosta v prihodnje razvijala trg rib in ribištvo s poudarkom
na socio-ekonomskih vidikih?
4.3 Metode raziskovanja
Znanstvena monografija je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega
dela. V teoretičnem delu raziskave smo preučili in raziskali literaturo s
področja ribištva, trga rib in ribolova. V empiričnemu delu smo po ele-
ktronski pošti najprej kontaktirali deležnike na slovenskem ribiškem
trgu in povprašali za odgovorno osebo ali najprimernejšega strokov-
njaka v izbranih organizacijah, s katerim bi lahko izvedli intervju o te-
matiki trga rib in ribolova v Sloveniji. Intervjuvanci so bili izbrani po
namenskem vzorcu, glede na njihova priporočila je bila izvedba inter-
vjuja možna tudi z drugimi strokovnjaki. Izvedli smo 15 polstrukturira-
nih intervjujev. Intervjuvali smo strokovnjake z Ministrstva za kmetij-
stvo, gozdarstvo in prehrano, iz Zavoda za ribištvo Slovenije, z Inšpek-
torata za kmetijstvo, gozdarstvo, lovstvo in ribištvo, iz Ribiške zveze
Slovenije, Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije, Gospodarske zbor-
nice Slovenije, podjetja w w f Adria, Zveze potrošnikov Slovenije, Naci-
onalnega inštituta za biologijo, z Morske biološke postaje Piran, iz pod-
jetja Racoon, d. o. o., predstavnika varuha odnosov v verigi preskrbe s
hrano, profesionalnega ribiča in predstavnika ribičev. Izbranim inter-
vjuvancem smo poslali vprašalnik, da so se lahko primerno pripravili na
izvedbo. Po predhodnem dogovoru smo se z intervjuvanci srečali v živo
in izvedli intervju, ki je trajal približno 45 minut. Vsem intervjuvancem
smo pri raziskovanju zagotovili anonimnost, z izjemo v primeru, da je
intervjuvanec prostovoljno privolil v javno objavo svojih podatkov in
58