Page 61 - Izzivi razvoja ribištva v Sloveniji
P. 61
5 Analiza odgovorov
in ugotovitve raziskave

V tem poglavju sta predstavljena pregled in analiza vseh pridobljenih
odgovorov. Za vsako posamezno vprašanje je bila narejena primerjava
vseh dobljenih odgovorov glede na podobnosti in razlike med njimi.

5.1 Uvod v intervju ter spoznavanje ribištva in trga rib
v Sloveniji

S prvim vprašanjem smo iskali splošnejša mnenja o trgu rib in ribištvu.
Spraševali smo, kaj intervjuvanci menijo o trgu rib. Spraševali smo jih
še, kaj menijo o ponudbi in povpraševanju, cenah, vplivu turistične se-
zone na trg, zadovoljstvu kupcev in prodajalcev na trgu. Med drugim
smo povprašali, ali na tržišču nastajajo tudi trendi ribiških izdelkov.

Nekaj mnenj je bilo podanih tudi o razmerju med kakovostjo in ceno,
nato smo jih povprašali, v kateri smeri se trg rib razvija in ali ima slo-
venski trg še dodatne možnosti za širitev. Nekateri intervjuvanci so od-
govarjali glede na svoje izkušnje in področje delovanja, tako da so bili
odgovori zelo različni, kljub temu pa je bilo mogoče najti nekaj skupnih
točk.

Večina intervjuvancev se je strinjala, da je ponudba ribiških izdelkov
zadovoljiva in dobra, vendar je odvisna od lokacije. Na Obali in v Ljub-
ljani je ponudba ribiških izdelkov boljša kot drugje po Sloveniji. Inter-
vjuvanec i9 je omenil, da je ponudba zadovoljiva, vendar tudi omejena
glede na prodajalno. Intervjuvanec i 15 je izpostavil, da ponudba sledi
povpraševanju, menil je, da bi se s povečanjem povpraševanja povečala
tudi ponudba. Razlike v ponudbi lahko opazimo tudi glede na posame-
zni izdelek. Predpakirane, zamrznjene in predelane ribe je mogoče do-
biti v vseh večjih trgovskih verigah, težje je dobiti sveže ribe. Ponudba
se razlikuje tudi glede na vrsto ribiških izdelkov: ponudba morskih vrst
je večja, ponudba sladkovodnih ribolovnih organizmov pa večinoma lo-
kalna, v ribogojnicah. Ponudba je v nekaterih predelih omejena zaradi
pomanjkanja ribarnic in se nanaša predvsem na določene vrste izdelkov,
kot so npr. sveže ribe. Izven večjih urbanih središč je ponudba slabša.

61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66