Page 62 - Izzivi razvoja ribištva v Sloveniji
P. 62
5 Analiza odgovorov in ugotovitve raziskave

Večinoma so bili tudi prepričani, da je ponudba ribiških izdelkov še vse-
eno večja od povpraševanja.

Intervjuvanec i 5 je omenil, da se je povpraševanje po ribiških proi-
zvodih od leta 2008 do leta 2019 precej povečalo. Intervjuvanec i8 je iz-
postavil, da je povpraševanje večje le za plave ribe, ker so cenejše; s tem
so mišljene predvsem sardele in podobne vrste. Večina intervjuvancev
je menila, da je povpraševanje manjše kot ponudba, omenjali so tudi, da
je manjše povpraševanje posledica majhnega zanimanja kupcev zaradi
slabega poznavanja rib in prehranskih navad, ki ne vključujejo veliko
rib. Intervjuvanec i13 je povedal, da povpraševanje in ponudba rasteta
enakomerno. Potrošnja ribiških proizvodov je v splošnem slaba, večja je
le na Obali in v Ljubljani. Intervjuvanec i15 je še dodal, da so potrošniki
nezahtevni, kupijo, kar se pojavi na trgovskih policah.

Večina intervjuvancev meni, da so ribiški izdelki na slovenskem trgu
kakovostni, vendar to kakovost potrošniki težko prepoznajo, z izjemo
boljših poznavalcev rib. Nekaj intervjuvancev je izpostavilo tudi, da se
lahko zgodi, da potrošniki plačajo preveč za ribo, ki je slabše kakovo-
sti. O slabše kakovostni ribi govorimo, ko ni več sveža ali je izgubila na
kakovosti zaradi kvarjenja. Intervjuvanec i 1 je omenil, da potrošniki
nekatere vrste rib dojemajo kot manj kakovostne, a to dejansko ne drži,
saj za sveže ribe in ribiške izdelke razmerje med kakovostjo in ceno ni
vedno ustrezno. Za ribiške izdelke, ki se pojavljajo na policah trgovskih
verig, večinoma velja, da se cene oblikujejo na trgu, zato kakovost in
cena nista vedno skladni. Domače in tuje trgovske verige si med seboj
konkurirajo, kar privede do ustvarjanja različnih cen. Določeni izdelki
so kljub nižji ceni lahko kakovostni. Intervjuvanec i3 je omenil, da nižje
cene pakiranih rib lahko predstavljajo tudi slabšo kakovost. Intervjuva-
nec i12 je izpostavil, da je kakovostne izdelke možno dobiti tudi po nižji
ceni. Za razmerje med kakovostjo in ceno je težko določiti dokončen od-
govor.

Med potrošniki še vedno velja trend, da raje nakupujejo lokalno in
domače, kar v praksi pomeni, da marsikdo raje kupuje pri lokalnem ri-
bogojcu ali ribiču kakor v trgovskem centru. Več intervjuvancev je ome-
nilo, da slovenski potrošniki bolj cenijo lokalne in domače proizvode.
Intervjuvanec i 7 je izpostavil, da je možen trend tudi, da se uživa več
školjk zaradi kvalitetne proizvodnje slovenskih klapavic. Omenil je tudi,
da vse več slovenskih proizvajalcev vstopa v prodajne verige in ponuja
predpakirane izdelke, saj lahko le tako dosežejo večino potrošnikov.
Tudi intervjuvanec i 13 je povedal, da se v zadnjih petih letih pojavlja

62
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67