Page 69 - Izzivi razvoja ribištva v Sloveniji
P. 69
Kršitve na slovenskem ribiškem trgu 5.4

vanec i13 je povedal, da je nemogoče, da potrošniki poznajo omenjene
kršitve, razen če so strokovnjaki. Intervjuvanec i14 je dejal, da sloven-
ski potrošniki ne poznajo kršitev, dodal je še, da je poznavanje morda
boljše na Obali. Intervjuvanec i 15 je navedel, da potrošniki kršitev na
področju ribiških izdelkov ne poznajo. Omenil je, da imajo o tem pre-
malo informacij in da tudi trgovci v ribarnicah niso ozaveščeni o teh
težavah. Več intervjuvancev je omenilo, da potrošniki potrebujejo več
izobraževanja na tem področju.

Glede na mešane odgovore, ki smo jih prejeli, lahko sklepamo, da
potrošniki vseeno vsaj malo poznajo ponudbo, vendar je znanje precej
skromno. Na Obali je poznavanje ponudbe boljše in se potrošniki bolj
zavedajo, kaj lahko kupijo. Večina potrošnikov pozna proizvode, ki jih
prodajajo na trgovskih policah. Intervjuvanec i1 je povedal, da je pozna-
vanje ponudbe precej slabo in potrošniki poznajo le najpogostejše vrste.
Intervjuvanec i 2 je mnenja, da potrošniki poznajo in so ozaveščeni o
ponudbi ribiških izdelkov. Intervjuvanec i 3 je bil v dvomih, če potro-
šniki poznajo ponudbo. Intervjuvanec i 6 je povedal, da potrošniki, ki
ribe jedo redno, poznajo ponudbo, drugi, ki jih jedo redkeje, ponudbe
ne poznajo. Intervjuvanec i7 je bil mnenja, da potrošniki vseeno bolje
poznajo ponudbo ribiških izdelkov kot nepravilnosti, ki se pojavljajo na
trgu rib. Vzrok za to vidi v oglaševanju in založenosti z ribiškimi izdelki
v različnih trgovinah. Kot nekaj predhodnikov je tudi intervjuvanec i8
povedal, da potrošniki na Obali bolje vedo, kaj kupujejo, v drugih delih
Slovenije je to znanje občutno slabše. Intervjuvanec i9 je omenil, da je
poznavanje ponudbe minimalno oziroma le tolikšno, da bi znali razvr-
stiti, ali je morska ali sladkovodna vrsta. Intervjuvanec i10 meni, da ve-
čina slovenskih potrošnikov slabo pozna ponudbo, izjema je tudi po nje-
govem mnenju Obala. Intervjuvanec i11 je mnenja, da ne poznajo niti
ponudbe niti nepravilnosti glede ribiških proizvodov. Intervjuvanec i13
se je strinjal, da ponudbe ne poznajo in da je res premalo znanja o ribah.
Intervjuvanec i14 je menil, da slovenski potrošniki ne poznajo ponudbe
ribiških izdelkov. Intervjuvanec i15 je dejal, da potrošniki ponudbo ver-
jetno poznajo in da je pri tem pomagala tudi promocijska kampanja Rad
jem ribe, ki je potekala pred nekaj leti.

5.4 Kršitve na slovenskem ribiškem trgu
Zanimalo nas je, katere kršitve se po mnenju intervjuvancev najpogo-
steje pojavljajo na trgu rib. Z dodatnimi podvprašanji smo želeli ugo-
toviti, ali obstaja še kakšna težava, ki je povezana z nepravilnostmi na

69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74