Page 67 - Izzivi razvoja ribištva v Sloveniji
P. 67
Navade slovenskih potrošnikov in njihova ozaveščenost 5.3

je natančneje opredelil, da se največ morskih rib uvaža iz Hrvaške preko
podjetja Cromaris. Omenil je še, da iz tretjih držav večinoma uvažajo le
zmrznjene ribiške proizvode. Gre za zamrznjene osliče in lignje, med-
tem ko se druge vrste, kot so orade, brancini, lososi in osliči, največ uva-
žajo iz držav eu. Intervjuvanec i10 je omenil, da se največ uvaža iz Hr-
vaške, Italije, Španije, Grčije in iz severnih morij. Za zamrznjene izdelke
velja, da ti lahko prihajajo iz različnih geografskih delov sveta, medtem
ko sveže ribe večinoma uvažajo iz sredozemskih držav. Intervjuvanec
i13 je povedal, da veliko uvoženih zamrznjenih izdelkov izvira iz jugo-
vzhodne Azije (Vietnam in okolica). Omenil je še, da se sladkovodnih rib
zagotovo uvaža manj kot morskih, uvoz sladkovodnih rib večinoma pri-
haja iz sosednjih držav ter iz Bosne in Hercegovine. Intervjuvanec i 15
je dejal, da se največ ribolovnih organizmov uvaža iz Hrvaške, Kitajske,
Grčije, Turčije, Italije in s svetovnih borznih trgov.

Glede izvoza ribiških izdelkov iz Slovenije v druge države je možno
ugotoviti, da se izvaža zelo majhne količine. Intervjuvanec i2 omenja,
da ne gre za klasičen izvoz, temveč bolj za manjšo prodajo, izpostavil je
prodajo školjk na Hrvaško in v trgovski verigi Hofer ter Lidl. Navedel
je še, da se največ prodaja v sosednjo Hrvaško, v Avstrijo in srednjee-
vropske države. Intervjuvanec i5 je omenil, da pravzaprav nimamo česa
izvažati, saj da gre za zelo majhne količine izvoženih rib ali ribjih izdel-
kov. Intervjuvanec i7 je povedal, da morski ribiči ulov izvažajo na ribjo
borzo v Trst, školjke izvažajo v sosednje države in izvažajo majhne ko-
ličine gojenih sladkovodnih rib. Intervjuvanec i9 je dejal, da ne gre za
obsežen izvoz, saj gre za manjšo prodajo v tuje restavracije. Dodal je še,
da Delamaris izvaža določene manjše količine v balkanske države. In-
tervjuvanec i 10 je mnenja, da ne izvažamo rib, razen ulov, ki ga ribiči
prodajo na ribji borzi v Trstu. Enako je menil tudi intervjuvanec i11. In-
tervjuvanec i13 je povedal, da so naši ribiški izdelki predragi za izvoz na
balkansko tržišče ter da izvozimo majhne količine proizvodov. Intervju-
vanec i 15 je dejal, da Slovenci nismo resni izvozniki, saj ne pridelamo
niti deset odstotkov tistega, kar sami pojemo. Dodal je, da izvažamo
klapavice v Romunijo, Italijo in Hrvaško, med drugim je seznanjen tudi
s tem, da ribogojec na Štajerskem izvaža kečige in jesetre v sosednje dr-
žave; poudaril je, da se izvaža zelo majhne količine ribiških izdelkov.

5.3 Navade slovenskih potrošnikov in njihova ozaveščenost
S tretjim vprašanjem smo želeli ugotoviti prehranjevalne navade slo-
venskih potrošnikov glede rib in kateri so njihovi najljubši ribiški iz-

67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72