Page 206 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 206
ja Riccarda Kiswarday in Maja Rejc

se moralo odražati v partnerskem odnosu procesa načrtovanja ter udejanja-
nja individualiziranega programa vzgoje in izobraževanja otroka tako v vrtcu
kot tudi na nadaljnjih ravneh izobraževanja. Menimo, da bi morala vzgojite-
ljeva aktivna vključenost v detekcijo posebnih potreb (npr. prepoznavanje
motnje avtizma) vplivati na njegovo večjo naklonjenost in pozitivno narav-
nanost do otrokovih posebnosti.

Literatura

Andersson, G. W., C. Gillberg in C. Miniscalco. 2013. »Pre-School Children with
Suspected Autism Spectrum Disorders: Do Girls and Boys Have the Same
Profiles?« Research in Developmental Disabilities 34 (1): 413–422.

Baio J., L. Wiggins, D. L. Christensen, M. J. Maenner, J. Daniels, Z. Warren, M.
Kurzius-Spencer et al. 2018. »Prevalence of Autism Spectrum Disorder
Among Children Aged 8 Years – Autism and Developmental Disabilities
Monitoring Network, 11 Sites, United States, 2014.« MMWR Surveillance
Summaries 67 (6): 1–23.

Baird, G., T. Charman, S. Baron-Cohen, A. Cox, J. Swettenham, S. Wheelwright
in A. Drew. 2000. »A Screening Instrument for Autism at 18 Months of Age:
A 6-Year Follow-up Study.« Journal of the American Academy of Child and
Adolescent Psychiatry 39:694–702.

Baranek, G., L. Watson, E. Crais in S. Reznick. 2003. First Year Inventory (FYI). Cha-
pel Hill, NC: University of North Carolina.

Buitelaar, J., E. van Daalen, C. Dietz, H. Van Engeland, R. J. Van Der Gaag, D. Van
Steijn in S. Swinkels. B. l. »ESAT – Screening for Autism Spectrum in Infants:
Practical Manual for Early detection, Screening and Assessment.«
https://webgate.ec.europa.eu/chafea_pdb/assets/files/pdb/2006127/
2006127_10_esat_english.pdf.

Charman, T., S. Baron-Cohen, J. Swettenham, G. Baird, A. Cox in A. Drew. 2000.
»Testing Joint Attention, Imitation, and Play as Infancy Precursors to Lan-
guage and Theory of Mind.« Cognitive Development 15 (4): 481–498.

Christensen, L., T. Hutman, A. Rozga, G. S. Young, S. Ozonoff, S. J., Rogers, B.
Baker in M. Sigman. 2010. »Play and Developmental Outcomes in Infant Si-
blings of Children with Autism.« Journal of Autism and Developmental Dis-
orders 40 (8): 946–957.

Cotič Pajntar, J., K. Geršak, M. Praprotnik, T. Prusnik in M. Žnidarščič, M. 2017.
Dopolnitev Navodil h Kurikulumu za vrtce v programih s prilagojenim izva-
janjem in dodatno strokovno pomočjo za otroke s posebnimi potrebami: za
otroke z avtističnimi motnjami. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šol-
stvo.

Čas, M., L. Kastelic in M. Šter. 2003. »Navodila h Kurikulu za vrtce v programih
s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo za otroke s po-
sebnimi potrebami.« http://www.mizs.gov.si/fileadmin/mizs.gov.si/
pageuploads/podrocje/posebne_potrebe/programi/Navodila_vrtci.pdf

206
   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211