Page 337 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 337
The Significance of the Constructivist Approach in Preschool Science Education

ment Gaps Begin Very Early, Persist, and Are Largely Explained by Modifi-
able Factors.’ Educational Researcher 45 (1): 18–35.
Mullis, I. V. S., and L. B. Jenkins. 1988. ‘The Science Report Card.’ Report No. 17-
5-01, Educational Testing Service, Princeton, NJ.
Organization for Economic Cooperation and Development. 2003. The PISA 2003
Assessment Framework. Paris: Organization for Economic Cooperation and
Development.
Özbey, S., and F. Alisinanoğlu. 2008: ‘Identifying the General Ideas, Attitudes
and Expectations Pertaining to Science Activities of the Teachers Em-
ployed in Preschool Education.’ Journal of Turkish Science Education 5 (2):
82–94.
Petek, D. 2012. ‘Zgodnje učenje in poučevanje naravoslovja z raziskovalnim
pristopom.’ Revija za elementarno izobraževanje 5 (4): 101–114.
Piaget, J. 1972. Child’s Conceptions of the World. Lanham, MD: Littlefield Adams.
Saçkes, M., K. C. Trundle, R. Bell, and A. A. O’Connol. 2011. ‘The Influence of
Early Science Experience in Kindergarten on Children’s Immediate and
Later Science Achievement: Evidence from the Early Childhood Longitu-
dinal Study.’ Journal of Research in Science Teaching 48 (2): 217–235.
Trundle, K. C. 2010: ‘Teaching Science During the Early Childhood Years.’ http://
ngl.cengage.com/assets/downloads/ngsci_pro0000000028/am_trundle
_teach_sci_early_child_scl22-0429a.pdf
Trundle, K. C. 2014. ‘Teaching Young Children Science.’ In Contemporary Perspec-
tives and Research on Early Childhood Education, edited by M. Yasar, O. Oz-
gun, and J. Galbraith, 126–134. Newcastle: Cambridge Scholars Publishing.
Tu, T. 2006. ‘Preschool Science Environment: What Is Available in a Preschool
Classroom?’ Early Childhood Education Journal 33:245–251.
Worth, K. 2010. ‘Science in Early Childhood Classrooms: Content and Process.’
http://ecrp.illinois.edu/beyond/seed/worth.html

Pomen konstruktivističnega pristopa poučevanja zgodnjega
naravoslovja v vrtcu
Učenje naravoslovja je zelo pomembno za številne vidike otrokovega razvoja,
zato mnogi znanstveniki svetujejo, da bi otroci z njim pričeli že v zgodnjem
predšolskem obdobju. Danes je poučevanje zgodnjega naravoslovja v vrtcu
zasnovano pretežno na načelu konstruktivizma, po katerem otroci v učnem
procesu delujejo kot aktivni udeleženci in svoje znanje gradijo na podlagi iz-
kušenj. To jim omogoča pridobivanje znanstvenih spoznanj in razvoj sposob-
nosti razmišljanja ter reševanja problemov na logičen način. Pri tem igra bi-
stveno vlogo kompetenten vzgojitelj, ki otrokom pomaga razvijati pozitiven
odnos do naravoslovja ter postavlja temelje za nadaljnji razvoj naravoslovnih
konceptov in s tem osnovo nadaljnjemu učenju naravoslovja v šoli. Vendar
pa številne študije kažejo, da je poučevanje zgodnjega naravoslovja po vsem

337
   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342