Page 7 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 7
Predgovor
Sonja Čotar Konrad
Univerza na Primorskem
sonja.cotarkonrad@pef.upr.si
Bodgana Borota
Univerza na Primorskem
bogdana.borota@pef.upr.si
Sonja Rutar
Univerza na Primorskem
sonja.rutar@pef.upr.si
Karmen Drljić
Univerza na Primorskem
karmen.drljic@pef.upr.si
Giuliana Jelovčan
Univerza na Primorskem
giuliana.jelovcan@pef.upr.si
Nekoliko nenavadno je monografijo, ki obravnava različne vidike vzgoje naj-
mlajših otrok, nasloviti Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega staro-
stnega obdobja. Vendar odločitev temelji na dejstvu, da predšolska vzgoja na
Slovenskem že od svojega nastanka dalje povezuje skrb/varstvo, vzgojo in iz-
obraževanje, kar lahko le redko zasledimo v tujini. Pregled stanja na področju
predšolske vzgoje in izobraževanja v Evropi kaže (Key Data on Early Child-
hood Education and Care in Europe 2019), da si v večini evropskih držav šele
prizadevajo za enovito organizacijo predšolske vzgoje in profesionalizacijo
predšolske vzgoje prvega starostnega obdobja.
V Sloveniji so vrtci organizirani celovito, enovito, od leta 1993 pa je celotna
organizirana predšolska vzgoja v pristojnosti resornega ministrstva za vzgojo
in izobraževanje. Organizacija predšolske vzgoje v Sloveniji tako izhaja iz tra-
dicionalne, načrtne in sistemske skrbi za vzgojo in izobraževanje otrok v naj-
zgodnejšem obdobju. Menimo, da je za ohranjanje dosežene ravni kakovo-
sti predšolske vzgoje pri nas potrebno zagotoviti načrtno refleksijo obsto-
ječe prakse, v katero je smiselno vključiti vse deležnike, vključene v organi-
zacijo vzgoje in izobraževanja. Predvsem zato, ker so družine – in posledično
otroci – v zgodnjem razvojnem obdobju najranljivejše in podvržene vplivom
Čotar Konrad, S., B. Borota, S. Rutar, K. Drljić in G. Jelovčan, ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje
predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-134-6.7-8
Sonja Čotar Konrad
Univerza na Primorskem
sonja.cotarkonrad@pef.upr.si
Bodgana Borota
Univerza na Primorskem
bogdana.borota@pef.upr.si
Sonja Rutar
Univerza na Primorskem
sonja.rutar@pef.upr.si
Karmen Drljić
Univerza na Primorskem
karmen.drljic@pef.upr.si
Giuliana Jelovčan
Univerza na Primorskem
giuliana.jelovcan@pef.upr.si
Nekoliko nenavadno je monografijo, ki obravnava različne vidike vzgoje naj-
mlajših otrok, nasloviti Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega staro-
stnega obdobja. Vendar odločitev temelji na dejstvu, da predšolska vzgoja na
Slovenskem že od svojega nastanka dalje povezuje skrb/varstvo, vzgojo in iz-
obraževanje, kar lahko le redko zasledimo v tujini. Pregled stanja na področju
predšolske vzgoje in izobraževanja v Evropi kaže (Key Data on Early Child-
hood Education and Care in Europe 2019), da si v večini evropskih držav šele
prizadevajo za enovito organizacijo predšolske vzgoje in profesionalizacijo
predšolske vzgoje prvega starostnega obdobja.
V Sloveniji so vrtci organizirani celovito, enovito, od leta 1993 pa je celotna
organizirana predšolska vzgoja v pristojnosti resornega ministrstva za vzgojo
in izobraževanje. Organizacija predšolske vzgoje v Sloveniji tako izhaja iz tra-
dicionalne, načrtne in sistemske skrbi za vzgojo in izobraževanje otrok v naj-
zgodnejšem obdobju. Menimo, da je za ohranjanje dosežene ravni kakovo-
sti predšolske vzgoje pri nas potrebno zagotoviti načrtno refleksijo obsto-
ječe prakse, v katero je smiselno vključiti vse deležnike, vključene v organi-
zacijo vzgoje in izobraževanja. Predvsem zato, ker so družine – in posledično
otroci – v zgodnjem razvojnem obdobju najranljivejše in podvržene vplivom
Čotar Konrad, S., B. Borota, S. Rutar, K. Drljić in G. Jelovčan, ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje
predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-134-6.7-8