Page 8 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 8
ja Čotar Konrad, Bodgana Borota, Sonja Rutar, Karmen Drljić in Giuliana Jelovčan

družbenega ter naravnega okolja. In zato, ker to pomeni temeljno poslan-
stvo vrtca, ki s tem ne zagotavlja zgolj podpore otroku, temveč tudi njegovi
družini.

Znanstvena monografija izpostavlja potenciale otrok in vplive okolja na
otrokov razvoj ter učenje. Vključuje predstavitev pristopov in strategij, ki
lahko pomembno prispevajo k zagotavljanju integrirane, celovite in eno-
vite vzgoje in izobraževanja, ter opozarja na nekatera pomembna vprašanja
pri strokovnem delu in profesionalnem razvoju strokovnih delavk vrtca. Od-
pira tudi vprašanja raziskovanja zgodnjega obdobja, razvoja in učenja otrok.
Poudarja pomen vloge družin in vrtca v otrokovem najzgodnejšem obdobju.
Osredotoča se tudi na pomen zgodnje intervencije in obravnave otrok s po-
sebnostmi v razvoju ter razlaga razvojna stanja in potenciale otrok z refleksijo
družbenega konteksta. Monografija pa se odpira tudi v mednarodni prostor,
saj predstavlja vzgojno-izobraževalne prakse tudi drugih držav.

Ugotavljamo, da sta vzgoja in izobraževanje v zgodnjem otroštvu redko
celostno preučevana. Zato smo si prizadevali, da bi v monografiji predsta-
vili raznolika sistemska, teoretična in empirična spoznanja. Mnoga odsevajo
dolgoletna sistematična opazovanja in ugotovitve ter opozorila, ki jih bodo
lahko smiselno upoštevali oblikovalci politik, drugi raziskovalci zgodnjega
otroštva, vodstveni in strokovni delavci v vrtcih ter študentje, ko bodo iskali
rešitve in odgovore na razpotjih svojih lastnih presoj, odločitev in ravnanj.

Z monografijo zato odpiramo pot razpravam, ki so in ostajajo ključne ob
dejstvu, da otroci v najzgodnejšem obdobju smiselno in povedno interpreti-
rajo vse, kar in kogar srečujejo na svojih poteh.

In zahvaljujemo se vsem, ki so kakorkoli pripomogli, da so spoznanja, pred-
stavljena v monografiji, dobila pot do bralcev.

8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13