Page 176 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 176
inko Lazzarich and Marija Vlahović
Milinović, Anđela, and Jadranka Nemeth-Jajić. 2011. ‘Informacijsko-komunika-
cijske tehnologije u nastavi hrvatskoga jezika.’ In Digital Technologies and
New Forms of Learning, edited by Josip Milat, 314–321. Split: University of
Split.
Mejovšek, Milko. 2008. Metode znanstvenog istraživanja u društvenim i human-
ističkim znanostima. Jastrebarsko: Slap.
Milović, Sanja, and Ela Veža. ‘2011. Naš PUT – naš PUK!’ In Svatko uči na svoj način,
edited by Sanja Milović, 73–76. Zagreb: AZOO.
Mlinarević, Vesnica, and Maja Brust Nemet. 2012. Izvannastavne aktivnosti u
školskom kurukulumu. Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Stossmayera.
Plevnik, Danko. 2005. ‘Čitatelj 21. stoljeća: pionir ili žrtva?’ Hrčak, no. 24–25: 28–
31.
Prensky, Mark. 2001. ‘Digital Nativies: Digital Immigrants; Part 1.’ On the Horizon
9 (5): 1–6.
Rosen, Yigal, and Dawne Beck-Hill. 2012. ‘Intertwining Digital Content and a
One-To-One Laptop Environment in Teaching and Learning: Lessons from
the Time To Know Program.’ Journal of Research on Technology in Education
44 (3): 225–241.
Veen, Wim, and Ben Wrakking. 2006. Homo Zappiens: Growing Up in a Digital
Age. Bloomsbury: Network Continuum.
Žanić, Ivo. 2015. ‘Između tradicije i inovacije.’ Školske novine 17 (1): 24.
Učitelji in izzivi digitalne tehnologije
Zgodovinske spremembe v komunikacijski tehnologiji bistveno vplivajo na iz-
obraževalni sistem. Današnja mladina je popolnoma odvisna od digitalne teh-
nologije in družbenih mrež. Še do nedavnega so se učenci učili linearno, tako
da so racionalno obvladovali gradivo z branjem. Digitalno okolje nudi velike
možnosti za razvoj izobraževanja. Razen za zabavo učenci medije uporabljajo
tudi v izobraževalne namene, ker lahko najdejo na internetu številne materi-
ale za pouk. Učitelji se morajo zavedati teh generacijskih sprememb, da bi jim
prilagodili dinamiko pouka, kajti nove generacije učencev zahtevajo hitrejšo
spremembo učnih metod in oblik dela. V prispevku se navajajo rezultati razi-
skave stališč učiteljev razrednega pouka na Hrvaškem o uporabi digitalnih pri-
pomočkov pri pouku. Velik odstotek izprašancev meni, da digitalna tehnolo-
gija pomaga pri motivaciji učencev za delo in pri usvajanju vsebin ter izboljšuje
kakovost poučevanja na različnih predmetnih področjih. Učitelji izražajo po-
zitivno stališče do tehnoloških pripomočkov pri pouku. Avtor navaja primere
uporabe IKT pri pouku maternega jezika.
Ključne besede: digitalizacija pouka, materni jezik, multitasking, medijska kul-
tura
176
Milinović, Anđela, and Jadranka Nemeth-Jajić. 2011. ‘Informacijsko-komunika-
cijske tehnologije u nastavi hrvatskoga jezika.’ In Digital Technologies and
New Forms of Learning, edited by Josip Milat, 314–321. Split: University of
Split.
Mejovšek, Milko. 2008. Metode znanstvenog istraživanja u društvenim i human-
ističkim znanostima. Jastrebarsko: Slap.
Milović, Sanja, and Ela Veža. ‘2011. Naš PUT – naš PUK!’ In Svatko uči na svoj način,
edited by Sanja Milović, 73–76. Zagreb: AZOO.
Mlinarević, Vesnica, and Maja Brust Nemet. 2012. Izvannastavne aktivnosti u
školskom kurukulumu. Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Stossmayera.
Plevnik, Danko. 2005. ‘Čitatelj 21. stoljeća: pionir ili žrtva?’ Hrčak, no. 24–25: 28–
31.
Prensky, Mark. 2001. ‘Digital Nativies: Digital Immigrants; Part 1.’ On the Horizon
9 (5): 1–6.
Rosen, Yigal, and Dawne Beck-Hill. 2012. ‘Intertwining Digital Content and a
One-To-One Laptop Environment in Teaching and Learning: Lessons from
the Time To Know Program.’ Journal of Research on Technology in Education
44 (3): 225–241.
Veen, Wim, and Ben Wrakking. 2006. Homo Zappiens: Growing Up in a Digital
Age. Bloomsbury: Network Continuum.
Žanić, Ivo. 2015. ‘Između tradicije i inovacije.’ Školske novine 17 (1): 24.
Učitelji in izzivi digitalne tehnologije
Zgodovinske spremembe v komunikacijski tehnologiji bistveno vplivajo na iz-
obraževalni sistem. Današnja mladina je popolnoma odvisna od digitalne teh-
nologije in družbenih mrež. Še do nedavnega so se učenci učili linearno, tako
da so racionalno obvladovali gradivo z branjem. Digitalno okolje nudi velike
možnosti za razvoj izobraževanja. Razen za zabavo učenci medije uporabljajo
tudi v izobraževalne namene, ker lahko najdejo na internetu številne materi-
ale za pouk. Učitelji se morajo zavedati teh generacijskih sprememb, da bi jim
prilagodili dinamiko pouka, kajti nove generacije učencev zahtevajo hitrejšo
spremembo učnih metod in oblik dela. V prispevku se navajajo rezultati razi-
skave stališč učiteljev razrednega pouka na Hrvaškem o uporabi digitalnih pri-
pomočkov pri pouku. Velik odstotek izprašancev meni, da digitalna tehnolo-
gija pomaga pri motivaciji učencev za delo in pri usvajanju vsebin ter izboljšuje
kakovost poučevanja na različnih predmetnih področjih. Učitelji izražajo po-
zitivno stališče do tehnoloških pripomočkov pri pouku. Avtor navaja primere
uporabe IKT pri pouku maternega jezika.
Ključne besede: digitalizacija pouka, materni jezik, multitasking, medijska kul-
tura
176