Page 455 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 455
Digitalizacija pouka slovenščine za tuje
študente UP: izkušnje in izzivi
Irina Makarova Tominec
Univerza na Primorskem
irina.mt@fhs.upr.si
Na Univerzi na Primorskem od leta 2013/2014 beležimo stalno rast števila tujih
študentov, ki se udeležijo tečajev slovenščine kot tujega jezika. Z namenom
maksimalno upoštevati interese ciljne publike pri zasnovi in izvajanju tečajev
smo izvajalci pouka izvedli spletno raziskavo potreb in želja tujih študentov.
Izkazalo se je, da se udeleženci naših tečajev, ki prihajajo iz različnih kulturnih
okolij, zanimajo za pravila primernega obnašanja na slovenski univerzi, izpo-
stavijo pomanjkanje predmetnospecifične terminologije pri jezikovnem po-
uku, potrebujejo sistematični razvoj besedilne zmožnosti, predvsem na pod-
ročju pisanja akademskih in strokovnih besedil. Glede na izsledke spletne raz-
iskave izvajalci ugotavljamo pomanjkanje ustreznih didaktičnih gradiv, ki bi
bila prilagojena potrebam navedene ciljne skupine. Kot primerno strategijo,
ki omogoča večjo odzivnost izobraževalnih vsebin, predlagamo digitalizacijo
pouka. V članku so predstavljeni konkretni primeri vpeljave IKT-tehnologij v
različnih fazah in pri različnih dejavnostih učenja slovenščine, ki so bile do zdaj
preizkušene v okviru Centra za slovenski jezik Univerze na Primorskem.
Ključne besede: slovenščina za tujce, slovenščina na univerzi, e-gradiva, IKT, je-
zikovna didaktika
Uvod
Razvoj IKT je v tudi v jezikovno didaktiko prinesel številne novosti, ki se kažejo
v praksah poučevanja, vsebini, metodah in procesu evalvacije. S pomočjo no-
vih tehnologij lahko povečamo motiviranost in aktivnost študentov. Iz ne-
kega statičnega sveta, kjer so bile natisnjene slike in črke, se premikamo v
svet interaktivnih gradiv, kjer študent skozi neke simulacije, aplikacije lahko
sam raziskuje določene pojme, ugotavlja zakonitosti in pravila. Slednje po-
meni bistven prispevek k problemsko zasnovanemu učenju, primernejšemu
za sodobno študentsko populacijo.
Tečaji slovenščine za tujce na začetni stopnji kot izbirni semestrski pred-
met, namenjen tujim študentom, so se na UP začeli izvajati v akademskem
letu 2013/2014. Ciljna publika teh tečajev so tuji študenti, ki del svojega štu-
dija ali celoten študij opravijo na Univerzi na Primorskem; na ta način predsta-
vljajo perspektivno ciljno skupino UP, v kolikor le-ta v luči internacionalizacije
Štemberger, T., S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj, ur. 2022. Oblikovanje
inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.455-465
študente UP: izkušnje in izzivi
Irina Makarova Tominec
Univerza na Primorskem
irina.mt@fhs.upr.si
Na Univerzi na Primorskem od leta 2013/2014 beležimo stalno rast števila tujih
študentov, ki se udeležijo tečajev slovenščine kot tujega jezika. Z namenom
maksimalno upoštevati interese ciljne publike pri zasnovi in izvajanju tečajev
smo izvajalci pouka izvedli spletno raziskavo potreb in želja tujih študentov.
Izkazalo se je, da se udeleženci naših tečajev, ki prihajajo iz različnih kulturnih
okolij, zanimajo za pravila primernega obnašanja na slovenski univerzi, izpo-
stavijo pomanjkanje predmetnospecifične terminologije pri jezikovnem po-
uku, potrebujejo sistematični razvoj besedilne zmožnosti, predvsem na pod-
ročju pisanja akademskih in strokovnih besedil. Glede na izsledke spletne raz-
iskave izvajalci ugotavljamo pomanjkanje ustreznih didaktičnih gradiv, ki bi
bila prilagojena potrebam navedene ciljne skupine. Kot primerno strategijo,
ki omogoča večjo odzivnost izobraževalnih vsebin, predlagamo digitalizacijo
pouka. V članku so predstavljeni konkretni primeri vpeljave IKT-tehnologij v
različnih fazah in pri različnih dejavnostih učenja slovenščine, ki so bile do zdaj
preizkušene v okviru Centra za slovenski jezik Univerze na Primorskem.
Ključne besede: slovenščina za tujce, slovenščina na univerzi, e-gradiva, IKT, je-
zikovna didaktika
Uvod
Razvoj IKT je v tudi v jezikovno didaktiko prinesel številne novosti, ki se kažejo
v praksah poučevanja, vsebini, metodah in procesu evalvacije. S pomočjo no-
vih tehnologij lahko povečamo motiviranost in aktivnost študentov. Iz ne-
kega statičnega sveta, kjer so bile natisnjene slike in črke, se premikamo v
svet interaktivnih gradiv, kjer študent skozi neke simulacije, aplikacije lahko
sam raziskuje določene pojme, ugotavlja zakonitosti in pravila. Slednje po-
meni bistven prispevek k problemsko zasnovanemu učenju, primernejšemu
za sodobno študentsko populacijo.
Tečaji slovenščine za tujce na začetni stopnji kot izbirni semestrski pred-
met, namenjen tujim študentom, so se na UP začeli izvajati v akademskem
letu 2013/2014. Ciljna publika teh tečajev so tuji študenti, ki del svojega štu-
dija ali celoten študij opravijo na Univerzi na Primorskem; na ta način predsta-
vljajo perspektivno ciljno skupino UP, v kolikor le-ta v luči internacionalizacije
Štemberger, T., S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj, ur. 2022. Oblikovanje
inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.455-465