Page 456 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 456
na Makarova Tominec
Preglednica 1 Število tujih študentov UP pri pouku slovenščine
/ / / / /
Opombe Po podatkih Centra za slovenski jezik in kulturo UP FHŠ.
Preglednica 2 Stopnje vrednotenja pri izvedenem spletnem anketiranju Zanimivo
Ni potrebno Minimalno Dokaj pomembno Zelo pomembno
želi povečati svojo prepoznavnost v svetu. Statistika prihoda tujih študentov
na Univerzo na Primorskem v zadnjem času kaže pozitivno dinamiko, vzpo-
redno s tem narašča povpraševanje po tečajih slovenščine za tujce.
Za pripravo ustreznejšega programa tečajev slovenščine je pomembno
upoštevati specifične interese ciljne skupine udeležencev. S tem namenom
smo pripravili spletni vprašalnik »Important Questions for Better Slovenian
Courses«.¹ K izpolnjevanju vprašalnika je pristopilo 46 udeležencev, ki so obi-
skovali oz. še obiskujejo univerzitetne tečaje slovenščine za tujce na Univerzi
na Primorskem v akademskem letu 2017/2018.
Profil udeležencev
Kot je navedeno v preglednicah spodaj, večji del udeležencev tečajev pred-
stavljajo redno vpisani tuji študenti UP (67 ), ki obiskujejo dodiplomske štu-
dijske programe UP. Študenti na izmenjavi predstavljajo približno tretjino po-
slušalcev, manjši del predstavljajo zaposleni na UP, ki prihajajo iz različnih
držav (ZDA, Mehika). Pri tem večina tujih študentov govori slovanski jezik
(75 ), neslovansko govorečih je 25 . Pomembna je tudi delitev glede na
izbrani jezik poučevanja: študenti, ki obiskujejo študijske programe UP v slo-
venskem učnem jeziku, predstavljajo 60 anketirancev, študenti, ki poslu-
šajo programe v angleškem jeziku, pa 40 .
Metodologija
Udeleženci tečajev so morali ovrednotiti, katere vsebine se jim pri pouku slo-
venščine zdijo pomembnejše. Ponujena lestvica je vsebovala 5 stopenj vre-
dnotenja (preglednica 2).
Pomembna omejitev pri interpretaciji pridobljenih odgovorov je ta, da
so v kumulativno statistiko vključena stališča udeležencev iz različnih učnih
skupin, in sicer: glede na materni jezik udeležencev (slovanski/neslovanski),
glede na njihov status (redni študent oz. zaposleni/Erasmus študenti), glede
¹ Spletna anketa v angleškem jeziku, dostopna na https://www.1ka.si/a/161543.
456
Preglednica 1 Število tujih študentov UP pri pouku slovenščine
/ / / / /
Opombe Po podatkih Centra za slovenski jezik in kulturo UP FHŠ.
Preglednica 2 Stopnje vrednotenja pri izvedenem spletnem anketiranju Zanimivo
Ni potrebno Minimalno Dokaj pomembno Zelo pomembno
želi povečati svojo prepoznavnost v svetu. Statistika prihoda tujih študentov
na Univerzo na Primorskem v zadnjem času kaže pozitivno dinamiko, vzpo-
redno s tem narašča povpraševanje po tečajih slovenščine za tujce.
Za pripravo ustreznejšega programa tečajev slovenščine je pomembno
upoštevati specifične interese ciljne skupine udeležencev. S tem namenom
smo pripravili spletni vprašalnik »Important Questions for Better Slovenian
Courses«.¹ K izpolnjevanju vprašalnika je pristopilo 46 udeležencev, ki so obi-
skovali oz. še obiskujejo univerzitetne tečaje slovenščine za tujce na Univerzi
na Primorskem v akademskem letu 2017/2018.
Profil udeležencev
Kot je navedeno v preglednicah spodaj, večji del udeležencev tečajev pred-
stavljajo redno vpisani tuji študenti UP (67 ), ki obiskujejo dodiplomske štu-
dijske programe UP. Študenti na izmenjavi predstavljajo približno tretjino po-
slušalcev, manjši del predstavljajo zaposleni na UP, ki prihajajo iz različnih
držav (ZDA, Mehika). Pri tem večina tujih študentov govori slovanski jezik
(75 ), neslovansko govorečih je 25 . Pomembna je tudi delitev glede na
izbrani jezik poučevanja: študenti, ki obiskujejo študijske programe UP v slo-
venskem učnem jeziku, predstavljajo 60 anketirancev, študenti, ki poslu-
šajo programe v angleškem jeziku, pa 40 .
Metodologija
Udeleženci tečajev so morali ovrednotiti, katere vsebine se jim pri pouku slo-
venščine zdijo pomembnejše. Ponujena lestvica je vsebovala 5 stopenj vre-
dnotenja (preglednica 2).
Pomembna omejitev pri interpretaciji pridobljenih odgovorov je ta, da
so v kumulativno statistiko vključena stališča udeležencev iz različnih učnih
skupin, in sicer: glede na materni jezik udeležencev (slovanski/neslovanski),
glede na njihov status (redni študent oz. zaposleni/Erasmus študenti), glede
¹ Spletna anketa v angleškem jeziku, dostopna na https://www.1ka.si/a/161543.
456