Page 50 - Zadravec Šedivy, N., in V. Poštuvan, ur. 2022. Samomorilno vedenje mladostnikov. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 50
LAVJE 5
Implementacija projekta v okviru
vzgojno-izobraževalnih ustanov
Vita Poštuvan, Maja Rahne, Nuša Zadravec Šedivy, Monika Brdnik
Ključne besede: šolsko okolje, delo s šolami, evalvacija, prostorski pogoji, kontaktna
oseba implementacija projekta
UVOD
Šolsko okolje predstavlja pomemben varovalni dejavnik za mladostnike, saj jih lažje
dosežemo in zanje izvajamo preventivne ukrepe preko šolskega sistema (Wasser
man idr., 2015; World Health Organization [WHO], 2009), prav tako pa šolski sistem
mladostnikom zagotavlja boljšo socialno vključenost. Čeprav nekateri mladostniki
že zapustijo izobraževalni sistem ravno takrat, ko postajajo bolj dovzetni za težave
v duševnem zdravju, pa tisti, ki izobraževanje nadaljujejo, preko šolskega sistema
ohranjajo širšo socialno mrežo, ostajajo v sistemu in imajo s tem boljše možnosti,
da se lahko nekomu zaupajo ali pa da nekdo prepozna njihovo stisko (Poštuvan
idr., 2020).
Aktivnosti projekta
Delo s šolami kot sistemi vključuje tesno sodelovanje z vodstvom šole in koordinatorji
na šolah tekom izvedbe celotnega projekta. To vključuje pomoč šole pri organizacijskih
vidikih vezanih na implementacijo posameznih aktivnosti ter nudenje strokovne podpore
šolam pri spremljanju mladostnikov s povečanim tveganjem za samomor, sprejemanju od-
ločitev ter ravnanju v primeru smrti mladostnika.
48
Implementacija projekta v okviru
vzgojno-izobraževalnih ustanov
Vita Poštuvan, Maja Rahne, Nuša Zadravec Šedivy, Monika Brdnik
Ključne besede: šolsko okolje, delo s šolami, evalvacija, prostorski pogoji, kontaktna
oseba implementacija projekta
UVOD
Šolsko okolje predstavlja pomemben varovalni dejavnik za mladostnike, saj jih lažje
dosežemo in zanje izvajamo preventivne ukrepe preko šolskega sistema (Wasser
man idr., 2015; World Health Organization [WHO], 2009), prav tako pa šolski sistem
mladostnikom zagotavlja boljšo socialno vključenost. Čeprav nekateri mladostniki
že zapustijo izobraževalni sistem ravno takrat, ko postajajo bolj dovzetni za težave
v duševnem zdravju, pa tisti, ki izobraževanje nadaljujejo, preko šolskega sistema
ohranjajo širšo socialno mrežo, ostajajo v sistemu in imajo s tem boljše možnosti,
da se lahko nekomu zaupajo ali pa da nekdo prepozna njihovo stisko (Poštuvan
idr., 2020).
Aktivnosti projekta
Delo s šolami kot sistemi vključuje tesno sodelovanje z vodstvom šole in koordinatorji
na šolah tekom izvedbe celotnega projekta. To vključuje pomoč šole pri organizacijskih
vidikih vezanih na implementacijo posameznih aktivnosti ter nudenje strokovne podpore
šolam pri spremljanju mladostnikov s povečanim tveganjem za samomor, sprejemanju od-
ločitev ter ravnanju v primeru smrti mladostnika.
48