Page 53 - Zadravec Šedivy, N., in V. Poštuvan, ur. 2022. Samomorilno vedenje mladostnikov. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 53
primerih. Prav tako pa so strokovni delavci izražali raznolike tematike, ki bi jih bilo
potrebno še nasloviti: motnje prehranjevanja, prepoznavanje stiske mladostnika,
anksioznost, zlorabe. Na podlagi rezultatov lahko tako zaključimo, da so se udele-
ženim strokovnim delavcem izobraževanja zdela uporabna in koristna ter da si želijo
dodatna, podobna izobraževanja o sorodnih temah. To pa pravzaprav potrjuje prepo-
znavanje kompleksnosti duševnega zdravja in potrebe po ustrezni usposobljenosti
za pristop k otroku ali mladostniku v stiski.
• Odzive udeleženih staršev smo pridobili s pomočjo ocenjevalne sheme, na kateri so
udeleženci ocenili tri vidike: koristnost in aktualnost vsebin, razumljivost podanih
vsebin in predavatelji. Udeleženci so z dobro do odlično ocenili vse tri vidike, pri če-
mer je bila najvišje ocenjena razumljivost podanih vsebin. Udeleženci so ocenili tudi,
ali so predavanja uresničila njihova pričakovanja, pri čemer je 91,89 % udeležencev
odgovorilo pritrdilno. Večina udeležencev je izpostavila, da so na predavanju izvedeli
nove stvari, vezane na obravnavano tematiko in da se jim je predavanje zdelo dobro.
Na podlagi tega lahko zaključimo, da so tudi ti udeleženci predavanja ocenili kot ko-
ristna in poučna, saj so, kot so sami prepoznali, pridobili novo znanje.
Vse projektne aktivnosti projekta A (se) štekaš?!? se na podlagi zgoraj opisanih pozitivnih
učinkov, vedno izvajajo v šolskem okolju v soglasju z vodstvom šole oz. druge vzgojno-izo-
braževalne ustanove. Na šoli se določi kontaktna oseba, ki pomaga pri izvedbi projekta in
s katero želimo preko neposredne komunikacije, zagotoviti čimbolj kredibilno in transpa-
rentno izvedbo aktivnosti.
Prostorski pogoji
Vse aktivnosti programa A (se) štekaš?!? se, če je to možno, izvajajo na sodelujočih usta-
novah oz. šolah:
• Skupinske aktivnosti za mladostnike se izvajajo v šolskih prostorih, ki so dovolj ve-
liki, primerno osvetljeni in primerno ogrevani. Najprimernejše za izvedbo tovrstnih
aktivnosti so učilnice, ki omogočajo premikanje miz in s tem sedenje v krogu ter iz-
vedbo dejavnosti, ki vključujejo gibanje. Alternativno so za to primerni tudi kakšni
drugi šolski prostori, namenjeni druženju mladostnikov (npr. čitalnica v knjižnici),
ki pa morajo biti v tem primeru ob dogovorjenem terminu rezervirani zgolj za izvajanje
programa, omogočati nemoten potek dejavnosti in občutek zasebnosti.
• Individualni pogovori z mladostniki se lahko izvajajo v manjših učilnicah, kabinetih
ali pisarnah. Pri tem je pomembno, da gre za prostor, kjer tekom pogovora ni drugih
motečih dejavnikov in ki omogoča izvedbo pogovora ter občutek zasebnosti.
• Aktivnosti za vratarje sistema in starše se izvajajo v večjih skupnih prostorih šole, kjer
je možna izvedba izobraževanj za večje število oseb in kjer imajo izvajalci dostop do
opreme za projekcijo računalniške predstavitve. Alternativno se dejavnosti za vratarje
sistema in starše lahko izvede tudi v spletni obliki na ustreznih spletnih platformah.
51
potrebno še nasloviti: motnje prehranjevanja, prepoznavanje stiske mladostnika,
anksioznost, zlorabe. Na podlagi rezultatov lahko tako zaključimo, da so se udele-
ženim strokovnim delavcem izobraževanja zdela uporabna in koristna ter da si želijo
dodatna, podobna izobraževanja o sorodnih temah. To pa pravzaprav potrjuje prepo-
znavanje kompleksnosti duševnega zdravja in potrebe po ustrezni usposobljenosti
za pristop k otroku ali mladostniku v stiski.
• Odzive udeleženih staršev smo pridobili s pomočjo ocenjevalne sheme, na kateri so
udeleženci ocenili tri vidike: koristnost in aktualnost vsebin, razumljivost podanih
vsebin in predavatelji. Udeleženci so z dobro do odlično ocenili vse tri vidike, pri če-
mer je bila najvišje ocenjena razumljivost podanih vsebin. Udeleženci so ocenili tudi,
ali so predavanja uresničila njihova pričakovanja, pri čemer je 91,89 % udeležencev
odgovorilo pritrdilno. Večina udeležencev je izpostavila, da so na predavanju izvedeli
nove stvari, vezane na obravnavano tematiko in da se jim je predavanje zdelo dobro.
Na podlagi tega lahko zaključimo, da so tudi ti udeleženci predavanja ocenili kot ko-
ristna in poučna, saj so, kot so sami prepoznali, pridobili novo znanje.
Vse projektne aktivnosti projekta A (se) štekaš?!? se na podlagi zgoraj opisanih pozitivnih
učinkov, vedno izvajajo v šolskem okolju v soglasju z vodstvom šole oz. druge vzgojno-izo-
braževalne ustanove. Na šoli se določi kontaktna oseba, ki pomaga pri izvedbi projekta in
s katero želimo preko neposredne komunikacije, zagotoviti čimbolj kredibilno in transpa-
rentno izvedbo aktivnosti.
Prostorski pogoji
Vse aktivnosti programa A (se) štekaš?!? se, če je to možno, izvajajo na sodelujočih usta-
novah oz. šolah:
• Skupinske aktivnosti za mladostnike se izvajajo v šolskih prostorih, ki so dovolj ve-
liki, primerno osvetljeni in primerno ogrevani. Najprimernejše za izvedbo tovrstnih
aktivnosti so učilnice, ki omogočajo premikanje miz in s tem sedenje v krogu ter iz-
vedbo dejavnosti, ki vključujejo gibanje. Alternativno so za to primerni tudi kakšni
drugi šolski prostori, namenjeni druženju mladostnikov (npr. čitalnica v knjižnici),
ki pa morajo biti v tem primeru ob dogovorjenem terminu rezervirani zgolj za izvajanje
programa, omogočati nemoten potek dejavnosti in občutek zasebnosti.
• Individualni pogovori z mladostniki se lahko izvajajo v manjših učilnicah, kabinetih
ali pisarnah. Pri tem je pomembno, da gre za prostor, kjer tekom pogovora ni drugih
motečih dejavnikov in ki omogoča izvedbo pogovora ter občutek zasebnosti.
• Aktivnosti za vratarje sistema in starše se izvajajo v večjih skupnih prostorih šole, kjer
je možna izvedba izobraževanj za večje število oseb in kjer imajo izvajalci dostop do
opreme za projekcijo računalniške predstavitve. Alternativno se dejavnosti za vratarje
sistema in starše lahko izvede tudi v spletni obliki na ustreznih spletnih platformah.
51