Page 35 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 35
Vpliv prvega in drugega vala epidemije covida-19 na izvajanje kurikularnih dejavnosti v vrtcu

obenem pomemben vpliv na izvajanje dejavnosti, je zmanjševanje števila sti-
kov med osebami in v povezavi s tem oblikovanje manjših vzgojnih skupin
(»Kako v vrtec v času epidemije Covid-19?« 2020). V osnovi za vrtce velja, da
so skupine organizirane kot starostno homogene, heterogene ali kombini-
rane (Valenčić Štembergar in Čotar Konrad 2015, 63). Za homogene oddelke
je značilno, da so vanje vključeni otroci v starostnem razponu enega leta, v
heterogene oddelke otroci iz prvega ali drugega starostnega obdobja in v
kombinirane oddelke otroci obeh starostnih skupin (Ministrstvo za šolstvo
in šport 2011a, 76).

Število otrok znotraj oddelka se glede na strukturo in starostno obdobje
razlikuje. V oddelku prvega starostnega obdobja je lahko največ 12, v oddelku
drugega starostnega obdobja pa največ 22 otrok (Zakon o vrtcih 2005). Naj-
večje število otrok v kombiniranih skupinah je lahko 17 (Pravilnik o normativih
za opravljanje dejavnosti predšolske vzgoje 2014), pri čemer je lahko največ
sedem otrok iz prve starostne skupine (Zakon o vrtcih 1996). Po uveljavitvi
»Higienskih priporočil za vrtce« pa se je število otrok v posameznih oddel-
kih zmanjšalo. V prvi starostni skupini se priporoča skupina do največ osem
otrok in v drugi starostni skupini do največ deset otrok, ki naj bodo v ločenih
prostorih (»Kako v vrtec v času epidemije Covid-19?« 2020).

NIJZ prav tako priporoča izvajanje čim več dejavnosti na prostem. »Sku-
pine naj bodo zunaj ob različnih urah, da se omeji število otrok, ki so hkrati
zunaj, in se jim omogoči več gibanja. Če se le da, podaljšajte čas, ki ga otroci
preživijo zunaj« (Nacionalni inštitut za javno zdravje 2020, 12).

Na podlagi navedenih primerov lahko vidimo, da so bili veljavni ukrepi po-
gosto tisti, ki so kljub osnovnemu namenu, tj. preprečevanju širjenja virusa,
v veliki meri omejevali izvajanje mnogih dejavnosti v vrtcu.

Metodologija
Namen
Namen raziskave je bil ugotoviti, ali sta prvi in drugi val epidemije covida-19
vplivala na izvajanje kurikularnih dejavnosti v vrtcu. Pri tem nas je zanimalo:
ali vzgojitelji iz različnih starostnih skupin dejavnosti izvajajo podobno po-
gosto kot pred epidemijo; kako oblikovanje manjših skupin v različnih staro-
stnih skupinah vpliva na izvajanje dejavnosti; ali se v času epidemije izvaja
več dejavnosti na prostem glede na starostno skupino in delovne izkušnje
vzgojiteljev; ali vzgojitelji iz različnih starostnih skupin zaznavajo dodatne
težave pri izvajanju dejavnosti na katerem izmed kurikularnih področij; su-
bjektivne pripombe, mnenja in komentarji vzgojiteljev o izvajanju dejavnosti
v času prvega in drugega vala epidemije.

35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40