Page 26 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 26
evž Malej

Vsebina predstavljenega sklopa

Pandemija virusa covid-19 je v šolskem letu 2019/2020 povzročila konec po-
učevanja v živo na vseh visokošolskih zavodih v Sloveniji in po svetu. Viso-
košolski pedagoški delavci smo se bili tako prisiljeni soočiti z novo stvarno-
stjo, predvsem pa smo bili soočeni s problemom, kako študentom na čim
boljši način predstaviti vsebine, še posebej na področjih, ki zahtevajo raz-
lago zahtevne snovi z uporabo table. Pri tem prednjačijo predvsem predmeti,
ki zahtevajo računanje in razlago računskih postopkov, saj ne obstajajo do-
mača orodja, ki bi omogočala dober prenos pisanih znakov preko interneta
za online poučevanje. Predavatelji pri predmetih z matematično in statistično
vsebino smo tako bili postavljeni pred dejstvo, da moramo v kratkem času,
predvsem pa z obstoječo opremo najti orodja, ki bi nam omogočala kvalite-
tno predstavitev snovi študentom. Ker pa smo že v študijskem letu 2017/2018
delno izvajali študijski proces na daljavo, nam je bilo iskanje rešitev malo
lažje. Takrat sem za delo uporabljal pametno tablo Promethean Active Board,
postavljeno v majhni predavalnici fakultete, ter Arnesov program Vox. Ker pa
so bili prostori univerz v času pandemije zaprti, je bilo treba poiskati reši-
tev, ki bi omogočala ustrezno delo od doma, saj pametne table, montirane
v prostorih univerze, niso prišle v poštev. Hkrati se je izkazalo še, da je pro-
gram Arnes Vox sicer uporaben, a se je že v prvem tednu poučevanja na da-
ljavo sesul zaradi premajhnega števila zakupljenih licenc za program Adobe
Connect. Ker je bila takrat sprejeta tudi odločitev Arnesa, da se novih licenc
Adobe Connect ne bo takoj kupilo, je bilo treba najti drugo pot, če smo želeli
s predavanji hitro nadaljevati.

Na podlagi tega sva že na začetku zaprtja (marec 2020) s kolegico testi-
rala takrat dostopno programsko opremo za komuniciranje in konference na
daljavo. Tako sva pregledala programe Microsoft Teams, Cisco Webex, Arnes
Vox in Zoom. Vsaka izmed teh programskih rešitev je imela svoje prednosti
in slabosti, a sva na koncu testiranja vodstvu fakultete priporočila nakup li-
cenc programa Zoom, kar se je (gledano z današnje perspektive) izkazalo za
optimalno rešitev. V roku enega tedna sva tudi za sodelavce na fakulteti in
univerzi izvedla nekaj osnovnih delavnic uporabe programa ter s tem poma-
gala pri zelo hitrem prenosu predavanj iz predavalnic v online sistem. Tako
smo predavanja na Fakulteti za management lahko nadaljevali skoraj brez
zamika. Eden izmed razlogov za priporočilo programa Zoom je bila tudi nje-
gova možnost delitev vsebine ekrana, povezanega Apple iPada, kar se je iz-
kazalo kot idealna rešitev za mojo drugo težavo – prikaz računskih operacij
preko ekrana študentom.

26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31