Page 21 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 21
Uporaba IKT za samoregulacijo učenja na terciarni stopnji izobraževanja
– IKT-orodja, ki podpirajo komunikacijo v živo: Zoom, Skype, MS
Teams . . .
Priloga 5: Zaključna diskusija – zaznane prednosti in ovire, ozaveščanje
motivacijskih prepričanj
Pri usmerjanju diskusije skušamo ozavestiti motivacijski vidik uporabe IKT pri
samoregulacijskem učenju. Na podlagi različnih, splošno uveljavljenih psiho-
loških teorij, npr. teorije samodeterminacije (Deci in Ryan 2000) in socialno-
kognitvne teorije (Bandura 1986; 2012) ter modelov uporabe IKT, npr. modela
TAM (Davis 1989) ali modela UTAUT (Venkatesh idr. 2003), lahko identificiramo
prepričanja, ki prispevajo k (ne)motiviranosti posameznika za sedanjo in pri-
hodnjo uporabo strategij s pomočjo IKT.
Diskusija poteka najprej v manjših skupinah (do pet) in nato z vsemi:
– Kako koristno se vam zdi poznavanje različnih strategij samoregulacij-
skega učenja? Opazite kakšne pozitivne izide po uporabi teh strategij?
V kakšnih primerih se vam zdi uporaba posamezne strategije smiselna
in v katerih ne? Opazite kakšno dodano vrednost, če za izvedbo teh
strategij uporabite IKT? V kakšnih situacijah ali primerih vidite večje
prednosti tovrstne uporabe? V kolikšni meri sicer vključujete IKT v svoje
učenje?
– Kako kompetenti se počutite pri izvajanju konkretne strategije? Kaj pa
občutek kompetentnosti glede uporabe IKT za izvedbo te strategije?
Kaj vam je povzročalo težave? Kako bi te težave lahko rešili? Imajo ko-
legi kakšen predlog? Bi se ocenili kot kompetentni pri uporabi IKT?
– Se s kolegi strinjate glede uporabnosti/koristnosti posameznih strate-
gij? Kaj pa glede uporabe IKT za tovrstno podporo učenju? Ali opažate,
da imajo vaši prijatelji, kolegi, družina ali pomembni drugi izrazito od-
klonilno stališče do uporabe IKT (na splošno ali v namene učenja)?
– Kako ste se ob uporabi IKT za izvajanje te strategije počutili (ste bili za-
vzeti, motivirani, ste se prijetno počutili, ste morda občutili dolgčas, ne-
mir, vas je kaj skrbelo)?
Navedena in priporočena literatura
Bakračevič Vukman, K., in M. Licardo. 2011. »Starostne razlike v samoregulaciji
učenja.« Psihološka obzorja 20 (3): 59–72.
Bandura, A. 1986. Social Foundation of Thought and Action: A Social Cognitive
Theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
———. 2012. »On the Functional Properties of Perceived Self-Efficacy Revisi-
ted.« Journal of Management 38 (1): 9–44.
21
– IKT-orodja, ki podpirajo komunikacijo v živo: Zoom, Skype, MS
Teams . . .
Priloga 5: Zaključna diskusija – zaznane prednosti in ovire, ozaveščanje
motivacijskih prepričanj
Pri usmerjanju diskusije skušamo ozavestiti motivacijski vidik uporabe IKT pri
samoregulacijskem učenju. Na podlagi različnih, splošno uveljavljenih psiho-
loških teorij, npr. teorije samodeterminacije (Deci in Ryan 2000) in socialno-
kognitvne teorije (Bandura 1986; 2012) ter modelov uporabe IKT, npr. modela
TAM (Davis 1989) ali modela UTAUT (Venkatesh idr. 2003), lahko identificiramo
prepričanja, ki prispevajo k (ne)motiviranosti posameznika za sedanjo in pri-
hodnjo uporabo strategij s pomočjo IKT.
Diskusija poteka najprej v manjših skupinah (do pet) in nato z vsemi:
– Kako koristno se vam zdi poznavanje različnih strategij samoregulacij-
skega učenja? Opazite kakšne pozitivne izide po uporabi teh strategij?
V kakšnih primerih se vam zdi uporaba posamezne strategije smiselna
in v katerih ne? Opazite kakšno dodano vrednost, če za izvedbo teh
strategij uporabite IKT? V kakšnih situacijah ali primerih vidite večje
prednosti tovrstne uporabe? V kolikšni meri sicer vključujete IKT v svoje
učenje?
– Kako kompetenti se počutite pri izvajanju konkretne strategije? Kaj pa
občutek kompetentnosti glede uporabe IKT za izvedbo te strategije?
Kaj vam je povzročalo težave? Kako bi te težave lahko rešili? Imajo ko-
legi kakšen predlog? Bi se ocenili kot kompetentni pri uporabi IKT?
– Se s kolegi strinjate glede uporabnosti/koristnosti posameznih strate-
gij? Kaj pa glede uporabe IKT za tovrstno podporo učenju? Ali opažate,
da imajo vaši prijatelji, kolegi, družina ali pomembni drugi izrazito od-
klonilno stališče do uporabe IKT (na splošno ali v namene učenja)?
– Kako ste se ob uporabi IKT za izvajanje te strategije počutili (ste bili za-
vzeti, motivirani, ste se prijetno počutili, ste morda občutili dolgčas, ne-
mir, vas je kaj skrbelo)?
Navedena in priporočena literatura
Bakračevič Vukman, K., in M. Licardo. 2011. »Starostne razlike v samoregulaciji
učenja.« Psihološka obzorja 20 (3): 59–72.
Bandura, A. 1986. Social Foundation of Thought and Action: A Social Cognitive
Theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
———. 2012. »On the Functional Properties of Perceived Self-Efficacy Revisi-
ted.« Journal of Management 38 (1): 9–44.
21