Page 13 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 13
Uporaba IKT za samoregulacijo učenja na terciarni stopnji izobraževanja
– Ozaveščanje motivacijskih prepričanj za (ne)uporabo strategije s po-
močjo IKT.
Potrebni materiali
– Pripravljeno besedilno gradivo, iz katerega poteka učenje na vajah.
– Ustrezna IKT-orodja ali digitalne vsebine (odvisno od izbrane strate-
gije).
– Priporočena literatura za predstavitev konkretnih strategij.
Navedena in priporočena literatura
Pečjak, S., in A. Gradišar. 2012. Bralne učne strategije. 2., razširjena in dopolnjena
izd. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Seli, H., in M. H. Dembo. 2020. Motivation and Learning Strategies for College
Success: A Focus on Self-Regulated Learning. 6. izd. New York: Routledge.
Priloge
Priloga 1: Uvodna diskusija
Z uvodno diskusijo želimo ustvariti povezavo med študentovimi predho-
dnimi izkušnjami in strategijami samoregulacijskega učenja.
– Opišite, kako poteka vaš proces učenja. Kakšne strategije uporabljate,
da se naučite snov (si npr. večkratno berete, ponavljate, delate zapiske,
označujete, izpisujete, delate miselne vzorce, se učite z drugimi . . .)?
– Koliko različnih strategij uporabljate? Ali uporabljate različne strategije
pri različnih predmetih, različni snovi ali vedno enake? Katere najpogo-
steje uporabljate? Ste kakšne že uporabljali v preteklosti, pa jih sedaj
ne več?
– Na kakšen način pri svojem učenju vključujete informacijsko-komuni-
kacijsko tehnologijo (IKT)? Pomislite na različne spletne strani, portale,
aplikacije, programe ali naprave, ki jih uporabljate pri učenju – bodisi
orodja, ki vam jih je ponudil/-a ali njihovo uporabo pričakuje fakul-
teta/profesor, bodisi IKT, ki jo pri učenju uporabljate samoiniciativno.
Priloga 2: Predavanje – priprava
Samoregulacijsko učenje
Kvalitetnejše znanje in višja učna motivacija sta dva izmed kazalnikov uspe-
šnega učenja. Oboje v večji meri dosegajo učenci, ki znajo sistematično nad-
zorovati proces lastnega učenja (Pintrich in De Groot 1990; Radovan 2010). Za
13
– Ozaveščanje motivacijskih prepričanj za (ne)uporabo strategije s po-
močjo IKT.
Potrebni materiali
– Pripravljeno besedilno gradivo, iz katerega poteka učenje na vajah.
– Ustrezna IKT-orodja ali digitalne vsebine (odvisno od izbrane strate-
gije).
– Priporočena literatura za predstavitev konkretnih strategij.
Navedena in priporočena literatura
Pečjak, S., in A. Gradišar. 2012. Bralne učne strategije. 2., razširjena in dopolnjena
izd. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Seli, H., in M. H. Dembo. 2020. Motivation and Learning Strategies for College
Success: A Focus on Self-Regulated Learning. 6. izd. New York: Routledge.
Priloge
Priloga 1: Uvodna diskusija
Z uvodno diskusijo želimo ustvariti povezavo med študentovimi predho-
dnimi izkušnjami in strategijami samoregulacijskega učenja.
– Opišite, kako poteka vaš proces učenja. Kakšne strategije uporabljate,
da se naučite snov (si npr. večkratno berete, ponavljate, delate zapiske,
označujete, izpisujete, delate miselne vzorce, se učite z drugimi . . .)?
– Koliko različnih strategij uporabljate? Ali uporabljate različne strategije
pri različnih predmetih, različni snovi ali vedno enake? Katere najpogo-
steje uporabljate? Ste kakšne že uporabljali v preteklosti, pa jih sedaj
ne več?
– Na kakšen način pri svojem učenju vključujete informacijsko-komuni-
kacijsko tehnologijo (IKT)? Pomislite na različne spletne strani, portale,
aplikacije, programe ali naprave, ki jih uporabljate pri učenju – bodisi
orodja, ki vam jih je ponudil/-a ali njihovo uporabo pričakuje fakul-
teta/profesor, bodisi IKT, ki jo pri učenju uporabljate samoiniciativno.
Priloga 2: Predavanje – priprava
Samoregulacijsko učenje
Kvalitetnejše znanje in višja učna motivacija sta dva izmed kazalnikov uspe-
šnega učenja. Oboje v večji meri dosegajo učenci, ki znajo sistematično nad-
zorovati proces lastnega učenja (Pintrich in De Groot 1990; Radovan 2010). Za
13