Page 203 - Več kot moda: onkraj oblačilnih, telesnih, spolnih, odnosnih in komunikacijskih ortodokcij.
P. 203
K antropologiji lastne družbene kože

projekt. Nasprotno, ortodoksije, ki jih mora družbeni agens kot posamez-
nik aktivno preizkušati in tudi prekoračiti, so pogosto produkt objektivnih
struktur v družbi. Ko torej govorim o lastni modni transgresiji, te v resni-
ci ne morem ločiti od svoje telesne, spolne, statusne in še kakšne druge
transgresije, prav tako pa je ni mogoče razumeti izolirano od kolektivnih,
sistemskih in institucionaliziranih modnih, telesnih, spolnih, statusnih ter
drugih ortodoksij. Vsak slehernik kot družbeni agens je nedokončan in ni-
koli končan izdelek gostega prepleta, vzajemnega učinkovanja in soodvi-
snosti omenjenih ortodoksij.

Tudi za oblačenje bi lahko rekli, če naj parafraziramo intrigantsko mi-
sel avstrijskega filozofa Ludwiga Wittgensteina (1976), da so meje našega
oblačenja meje naše družbene kože. Wittgensteinovsko rečeno, česar ne
morem obleči, tega ne morem utelesiti, torej tudi ne realizirati. Kar zmo-
rem obleči, to me lahko tudi naredi za »tavžentrožo«.

203
   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208