Page 66 - Lepičnik Vodopivec Jurka, Mezgec Maja. Ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 66
a Mezgec in Jurka Lepičnik Vodopivec
2. starš mladoletnega otroka,
3. zdravstveni zavezanec,
4. potrošnik,
5. kulturnik,
6. varčevalec (bančništvo in zavarovalništvo),
7. učeči se (vseživljenjsko učenje),
8. potnik in voznik,
9. rekreativec,
10. vernik.
Druga faza raziskovanja: identifikacija storitev (javnih in zasebnih), ki se jih
posameznik poslužuje glede na različne družbene vloge
V naslednji fazi je raziskovalna skupina preko opazovanja z udeležbo za vsako
od evidentiranih vlog analizirala naloge in aktivnosti, pri katerih odrasla
oseba (lahko) uporablja digitalne storitve in potrebuje ustrezne digitalne
kompetence.
Za vsako aktivnost smo preučili spletne portale (v nadaljevanju: izbrani
portali), na katerih so na voljo spletne storitve za evidentirane aktivnosti.
Za nekatere aktivnosti je na voljo samo en spletni portal (npr. e-uprava, e-
zdravje), pri drugih pa je na voljo več spletnih strani, ki ponujajo isto storitev
(npr. nakup nepremičnin, rekreacija, spletno nakupovanje). V teh primerih
smo opravili izbor reprezentativnih strani, domačih in tujih. Struktura strani,
aplikacij in uporabe so si precej podobni. Zato v teh primerih seznami niso
izčrpni in ne vključujejo vseh možnih portalov, saj smo pozornost usmerili v
analizo prototipov. Kombinacije aktivnosti in izbranih portalov so prikazane
v preglednici 1.
Tretja faza raziskovanja: analiza potrebnih digitalnih kompetenc:
glavne ugotovitve
V nadaljevanju povzemamo ključne ugotovitve analize digitalnih kompe-
tenc, ki so potrebne za uporabo evidentiranih spletnih storitev na izbranih
portalih.³
Za uporabo spletnih storitev je zmožnost upravljanja s programsko opre-
mo in uporabljanja brskalnika predpogoj, da lahko posameznik sploh do-
stopa do njih. Pri spletnih storitvah javne uprave ugotavljamo določen po-
³ Celotna analiza je na voljo na spletni strani https://www.pef.upr.si/sl/raziskovanje/programi-in
-projekti-arrs/2022032215365750//vsezivljenjsko-ucenje-odraslih-za-trajnostni-razvoj-in
-digitalni-preboj-vzu-preboj.
64
2. starš mladoletnega otroka,
3. zdravstveni zavezanec,
4. potrošnik,
5. kulturnik,
6. varčevalec (bančništvo in zavarovalništvo),
7. učeči se (vseživljenjsko učenje),
8. potnik in voznik,
9. rekreativec,
10. vernik.
Druga faza raziskovanja: identifikacija storitev (javnih in zasebnih), ki se jih
posameznik poslužuje glede na različne družbene vloge
V naslednji fazi je raziskovalna skupina preko opazovanja z udeležbo za vsako
od evidentiranih vlog analizirala naloge in aktivnosti, pri katerih odrasla
oseba (lahko) uporablja digitalne storitve in potrebuje ustrezne digitalne
kompetence.
Za vsako aktivnost smo preučili spletne portale (v nadaljevanju: izbrani
portali), na katerih so na voljo spletne storitve za evidentirane aktivnosti.
Za nekatere aktivnosti je na voljo samo en spletni portal (npr. e-uprava, e-
zdravje), pri drugih pa je na voljo več spletnih strani, ki ponujajo isto storitev
(npr. nakup nepremičnin, rekreacija, spletno nakupovanje). V teh primerih
smo opravili izbor reprezentativnih strani, domačih in tujih. Struktura strani,
aplikacij in uporabe so si precej podobni. Zato v teh primerih seznami niso
izčrpni in ne vključujejo vseh možnih portalov, saj smo pozornost usmerili v
analizo prototipov. Kombinacije aktivnosti in izbranih portalov so prikazane
v preglednici 1.
Tretja faza raziskovanja: analiza potrebnih digitalnih kompetenc:
glavne ugotovitve
V nadaljevanju povzemamo ključne ugotovitve analize digitalnih kompe-
tenc, ki so potrebne za uporabo evidentiranih spletnih storitev na izbranih
portalih.³
Za uporabo spletnih storitev je zmožnost upravljanja s programsko opre-
mo in uporabljanja brskalnika predpogoj, da lahko posameznik sploh do-
stopa do njih. Pri spletnih storitvah javne uprave ugotavljamo določen po-
³ Celotna analiza je na voljo na spletni strani https://www.pef.upr.si/sl/raziskovanje/programi-in
-projekti-arrs/2022032215365750//vsezivljenjsko-ucenje-odraslih-za-trajnostni-razvoj-in
-digitalni-preboj-vzu-preboj.
64