Page 128 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 128

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

            vrste zemljevid, po katerem lahko ravnamo, ne pa natančna rešitev etič-
            nega problema. Vsak strokovnjak je zato ob etičnem problemu, ki se mu
            porodi, odgovoren iskati odgovore znotraj situacije, se posvetovati z izku-
            šenejšimi kolegi, se vključiti v supervizijo, predvsem pa se ves čas zaveda-
            ti lastnih vrednot, ki lahko močno vplivajo na odločanje.
                 Tudi pri delu psihologa v VIZ je etika zemljevid, ki, kot piše Grušov-
            nik v uvodnem poglavju te knjige (2023), prikazuje možne poti do cilja,
            medtem ko je izbira v rokah posameznika; smoter moralne refleksije je
            torej olajšanje etične presoje. Avtorice pričujočega prispevka smo ob pri-
            merih iz prakse in spremljajočih razmislekih bralcu želele ponuditi ne-
            kaj moralnih refleksij pri delu psihologa na področju VIZ z namenom oza-
            veščanj, olajšanja ter spodbujanja njegovega čim kakovostnejša etičnega
            presojanja. Upamo, da nam je uspelo.
                 In končno, ob zapisanem velja nasloviti tudi moralno motivacijo psi-
            hologa in spodbujanje le-te, saj, kot uvodoma opozarja Grušovnik, ima
            lahko posameznik vsa pravilna znanja, pa kljub temu ravna nemoralno,
            in sicer zato, ker mu manjka ustrezna volja. Upamo, da smo v pričujočem
            poglavju z znanji, refleksijami in s primeri iz prakse prispevale tudi k dvi-
            gu motivacije za etično ravnanje na področju VIZ.

                 Literatura
            Cotič Pajntar, J., in Zore, N. (2018, 9. julij). Priporočila za uspešen prehod otrok
                 iz vrtca v šolo. Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
            Čačinovič Vogrinčič, G., Bregar-Golobič, K., Šugman Bohinc, L., Akerman,
                 B., Kustec, K., Kvaternik I., Kodele, T., Mešl, N., in Dogenik S. (2013).
                 Otrokov glas v procesu učenja in pomoči: priročnik za vrtce, šole in starše. Za-
                 vod Republike Slovenije za šolstvo.
            Čujovič, M., Del Fabro, A., Dolčič, T., Dugar, G., Erjavec, N., Klemenčič, A.,
                 Kralj, S., Murgel, S., Novak, B., Pirc Musar, N., Podgoršek, B., Pogo-
                 relčnik Vogrinc, N., Rijavec, V., Vrtačnik, U., Weber, N., in Žnidaršič
                 Skubic, V. (2019). Komentar družinskega zakonika. Uradni list Republike
                 Slovenije.
            Društvo psihologov Slovenije. (2019). Kodeks poklicne etike psihologov.
            Družinski zakonik (DZ). (2017). Uradni list Republike Slovenije, (15). https://
                 www.uradni-list.si/1/objava.jsp?sop=2017-01-0729
            Grušovnik, T. (2023). Osnove etike in moralne refleksije. V V. Poštuvan in M.
                 Čerče (ur), Psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi (str. 23–
                 45). Založba Univerze na Primorskem.


            126
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133