Page 124 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 124

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

            to, da mora CSD svoje trditve, da so otrokove koristi ogrožene, dokaza-
            ti z ustreznim dokaznim standardom, je poročilo vrtca ali šole dokaz, s
            katerim CSD staršem ali sodišču dokazuje ogroženost otrokovih koristi
            in potrebo po vključitvi staršev ali družine v ustrezne oblike pomoči oz.
            potrebo po izreku ukrepov za zaščito otrokovih koristi, zato mora biti iz-
            redno skrbno in vestno zapisano, ob tem pa se bodo psihologu lahko zas-
            tavile določene etične dileme o tem, kako zapisati določene vsebine in ko-
            liko s tem razkriti v obravnavi predhodno pridobljene podatke. V takšnih
            primerih bi bili dobrodošli dostopni viri, po katerih bi se lahko psiholog
            ravnal.
                 V 11. členu Pravilnika je zapis, da kadar interni tim oceni, da se izva-
            janje nasilja po prijavi na CSD nadaljuje ali da je postopek neučinkovit oz.
            poteka prepočasi, je o tem ravnatelj dolžan obvestiti predstojnika pristoj-
            nega CSD, in če se to nadaljuje, socialno inšpekcijo. Menimo, da sta v tem
            primeru zelo dragocena strokovna presoja psihologa in njegov etični raz-
            mislek o tem, kdaj je ravnatelja dolžan spodbuditi k tej prijavi.


                 Zaupanje žrtvi nasilja
            Ob vseh pravnih zapisih je pomembno pripisati, da je v etičnem smis-
            lu zelo pomembno, da psiholog ves čas neguje občutljivost, da lahko pre-
            pozna, sliši, dojame ipd., ko mu otrok, neposredno ali, še pogosteje, po-
            sredno sporoča, da je žrtev nasilja, in da se na to tudi ustrezno odzove.
            Razkritje nasilja otroku namreč ne sme povzročiti nove travme. Psiholog
            mora otroku, ko ta spregovori o nasilju, verjeti, takrat ni primerno ugota-
            vljati, ali je to, kar pripoveduje, res ali ne, temveč mora biti v ospredju ta-
            kojšnja pomoč, pri čemer seveda psiholog ravna v skladu z že omenjeno
            zakonodajo, v pomoč so mu sprejete smernice, v kolikor je v dilemi, pa je
            dragocen tudi takojšen pogovor z izkušenim kolegom.
                 Pogovor z otrokom, ki je žrtev nasilja, v praksi opravi CSD. Sodišče
            pa ima možnost tudi, da to opravi samo ali preko drugih oseb, lahko pa to
            nalogo zaupa tudi šolskemu svetovalnemu delavcu (psihologu).

                 Ohranjanje sodelovanja s starši
            CSD lahko na podlagi Družinskega zakonika v primeru nasilja v družini
            sam opravi pogovor z otrokom brez predhodne vednosti oz. soglasja star-
            šev. Tukaj pa smo psihologi lahko v etični dilemi, ali ne bi o predvidenem
            razgovoru predhodno vendarle obvestili vsaj starša, ki ni izvajalec nasi-
            lja. Če tega namreč ne storimo, si lahko zapremo pot nadaljnjega sodelo-


            122
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129