Page 123 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 123

II.1 ∙ etične vsebine pri delu psihologa v vzgoji in izobraževanju

                 Psiholog v vlogi spremljevalca ali zagovornika otroka
            Psihologa bi eventualno, v skladu z 7. in 8. členom Zakona o preprečeva-
            nju nasilja v družini, žrtev lahko izbrala kot spremljevalca, ki ji pomaga
            pri zaščiti njene integritete v postopkih pred organi in organizacijami, da
            ji pomaga pri iskanju rešitev in ji nudi psihično oporo, ali kot zagovorni-
            ka, ki v skladu s predpisi ščiti njene pravice v postopkih ali aktivnostih,
            ki jo zadevajo. Je pa treba v tem primeru premisliti, ali s tem psiholog ne
            pride v kolizijo (in etično dilemo) s svojimi drugimi vlogami (npr. sveto-
            valno delo s starši, sorojenci …). Psiholog naj bi bil za otroka v vlogi pod-
            porne ali zaupne osebe.
                 Vse podatke o žrtvi in vseh ukrepih za njeno zaščito, podatke, ki jih
            psiholog pridobi tekom sodelovanja v medinstitucionalni obravnavi po-
            sameznega primera, psiholog varuje kot poklicno skrivnost (9. čl. Zakona
            o preprečevanju nasilja v družini), kot zaupne, in jih ne posreduje staršem
            ali tudi znotraj šole; posreduje jih zgolj osebam, za katere je pomembno,
            da s temi podatki razpolagajo.

                 Ravnanje ob zaznavi nasilja nad otrokom v družini;
                 poročilo o ogroženosti
            Psiholog v VIZ naj bi zlasti podrobno poznal Pravilnik o obravnavi nasi-
            lja v družini za vzgojno-izobraževalne zavode (2009), ki določa ravnanje
            v javnih in zasebnih VIZ zavodih ob zaznavi nasilja nad otrokom v druži-
            ni, oblike pomoči otroku, ki je žrtev nasilja, v VIZ (npr. vodenje internega
            tima, oblikovanje mnenja o okoliščinah, na katere naj bo pozoren multi-
            disciplinarni tim pri nudenju pomoči, da bodo varovane koristi žrtve …)
            ter sodelovanje VIZ zavodov z državnimi organi, nosilci javnih pooblastil
            in izvajalci javnih služb v primeru nasilja nad otrokom v družini.
                 V 10. členu tega Pravilnika je zapisano, da kadar CSD začne postopek
            za zaščito otroka, ki je žrtev nasilja, brez prijave VIZ zavoda in slednjega
            zaprosi za poročilo, svetovalna služba VIZ zavoda napiše poročilo o svo-
            jem mnenju glede ogroženosti otroka zaradi suma nasilja, v to poročilo pa
            vključi tudi mnenja zaposlenih v VIZ zavodu, ki so v stiku z žrtvijo.
                 CSD v procesu zaščite in pomoči otroku skoraj vedno zaprosi vrtec
            oz. šolo, da poda poročilo o otroku, in vrtec oz. šola je to poročilo dolžna
            posredovati tako na podlagi Družinskega zakonika kot Zakona o prepre-
            čevanju nasilja v družini. Poročilo vrtca ali šole je dokument, s kate-
            rim CSD, poleg drugih dokumentov in dokazil, ugotavlja, ali so otroko-
            ve koristi ustrezno zagotovljene oz. kaj je potrebno, da bodo. Glede na


                                                                              121
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128