Page 505 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 505

III.5


                 Etika v ustvarjanju medijskih vsebin

                 za otroke in mlade


                 Martina Peštaj




                 Povzetek
                 Otroci so z razvojem vedno bolj usposobljeni za razumevanje
                 in dejavno uporabo medijev. Osnovne spretnosti pridobijo v
                 otroštvu, v mladostništvu in odraslosti pa se te razvijejo v
                 napredno medijsko kompetentnost, ki omogoča poglobljeno
                 razumevanje medijskih sporočil in kritično soočanje z njimi.
                 Kljub upadu zanimanja za tradicionalno gledanje televizije
                 ustvarjalci televizijskih vsebin vseeno premišljeno in predano
                 ustvarjajo kakovostne vsebine, ki jih lahko otroci in mladi
                 spremljajo na linearni televiziji, še pogosteje pa na digitalnih
                 platformah. V Sloveniji obstaja veliko ponudnikov medijskih
                 vsebin, najpomembnejšo vlogo pri tem pa ima zagotovo edini
                 javni medijski servis, Radiotelevizija Slovenija. Osrednja javna
                 medijska in kulturna ustanova pri nas ustvarja ter predvaja
                 vsebine za različne generacije občinstva, posebno odgovornost
                 pa ima do otrok, ki jim zagotavlja širok izbor programskih vsebin
                 ter jih ščiti pred programskimi vsebinami, ki bi lahko škodovale
                 njihovemu razvoju. V uredništvu otroških in mladinskih
                 oddaj ob ustvarjalskem delu skrbimo tudi za upoštevanje
                 Zakona o avdiovizualnih medijskih storitvah, Splošnega akta
            Peštaj, M. (2023). Etika v ustvarjanju medijskih vsebin za otroke in mlade. V V. Poštuvan in M. Čerče (ur.),
            Psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi (str. 503–519). Založba Univerze na Primorskem.
            https://doi.org/10.26493/978-961-293-275-6.503-519

                                                                              503
   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510