Page 505 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 505
III.5
Etika v ustvarjanju medijskih vsebin
za otroke in mlade
Martina Peštaj
Povzetek
Otroci so z razvojem vedno bolj usposobljeni za razumevanje
in dejavno uporabo medijev. Osnovne spretnosti pridobijo v
otroštvu, v mladostništvu in odraslosti pa se te razvijejo v
napredno medijsko kompetentnost, ki omogoča poglobljeno
razumevanje medijskih sporočil in kritično soočanje z njimi.
Kljub upadu zanimanja za tradicionalno gledanje televizije
ustvarjalci televizijskih vsebin vseeno premišljeno in predano
ustvarjajo kakovostne vsebine, ki jih lahko otroci in mladi
spremljajo na linearni televiziji, še pogosteje pa na digitalnih
platformah. V Sloveniji obstaja veliko ponudnikov medijskih
vsebin, najpomembnejšo vlogo pri tem pa ima zagotovo edini
javni medijski servis, Radiotelevizija Slovenija. Osrednja javna
medijska in kulturna ustanova pri nas ustvarja ter predvaja
vsebine za različne generacije občinstva, posebno odgovornost
pa ima do otrok, ki jim zagotavlja širok izbor programskih vsebin
ter jih ščiti pred programskimi vsebinami, ki bi lahko škodovale
njihovemu razvoju. V uredništvu otroških in mladinskih
oddaj ob ustvarjalskem delu skrbimo tudi za upoštevanje
Zakona o avdiovizualnih medijskih storitvah, Splošnega akta
Peštaj, M. (2023). Etika v ustvarjanju medijskih vsebin za otroke in mlade. V V. Poštuvan in M. Čerče (ur.),
Psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi (str. 503–519). Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-275-6.503-519
503