Page 508 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 508
psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi
izkušnjami z medijem in razvojem miselnih struktur postopno gradijo
svoje znanje o mediju.
Osrednji del
Razvojni vidik spoznavanja, razumevanja, sprejemanja in odzivanja na
medijske vsebine oz. razvoj medijskih kompetenc je pomembno odvisen
tudi od samega vira nastajanja medijskih vsebin, in temu namenjamo pri-
čujoči prispevek.
V Sloveniji obstaja veliko ponudnikov medijskih vsebin, najpomemb-
nejšo vlogo pri tem pa ima zagotovo edini javni medijski servis, Radiote-
levizija Slovenija. RTV Slovenija kot osrednja javna medijska in kulturna
ustanova v Republiki Sloveniji ustvarja in predvaja vsebine za različne ge-
neracije občinstva. Posebno odgovornost ima do otrok, ki jim zagotavlja
širok izbor programskih vsebin ter jih ščiti pred programskimi vsebina-
mi, ki bi lahko škodovale njihovemu razvoju.
Televizija Slovenija pripravlja, oddaja in arhivira vsebine za nacional-
ne ter regionalne programe, zagotavlja kakovostne in verodostojne vse-
bine za raznoliko občinstvo, kjer med drugim skrbi za raznovrsten pro-
gram za otroke in mladostnike. V uredništvu otroških in mladinskih
oddaj skrbijo za oblikovanje ter nastanek avtorskih oddaj in projektov
ter za izbiro, nakup in sinhronizacijo tujih risank, igranih serij ter doku-
mentarnih oddaj. V uredništvu deluje ustvarjalska ekipa, ki je sestavlje-
na iz urednic oddaj, redaktoric in novinark, redno pa sodelujemo tudi s
slovenskimi gledališkimi režiserji in igralci (voditelji in igralci v otroških
oddajah, sinhronizacija risank), z otroki (voditelji in igralci v otroških od-
dajah) ter s strokovnjaki z različnih področij. Uredništvo trenutno vodi
medijska psihologinja.
Medijski psiholog
Za delo v uredništvu otroških in mladinskih oddaj se formalno ne pri-
čakuje psihološkega predznanja. Da uredništvo trenutno vodi psihologi-
nja, je splet okoliščin in ne načrtnega kadrovanja. Izkušnje pa kažejo, da
so psihološka znanja ključnega pomena na vseh stopnjah dela za otroke
in mlade ter z njimi pri ustvarjanju medijskih vsebin. Definicija starostne
skupine gledalcev in njihove razvojnopsihološke značilnosti v povezavi z
elementi medijskega ustvarjanja so osnova pri oblikovanju novih koncep-
tov oddaj ter kasnejši produkciji oddaje. Izbira otrok in mladih, ki sode-
lujejo v oddajah, in aktivno delo z njimi zahtevata poznavanje razvojne
506