Page 508 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 508

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

            izkušnjami z medijem in razvojem miselnih struktur postopno gradijo
            svoje znanje o mediju.


                 Osrednji del
            Razvojni vidik spoznavanja, razumevanja, sprejemanja in odzivanja na
            medijske vsebine oz. razvoj medijskih kompetenc je pomembno odvisen
            tudi od samega vira nastajanja medijskih vsebin, in temu namenjamo pri-
            čujoči prispevek.
                 V Sloveniji obstaja veliko ponudnikov medijskih vsebin, najpomemb-
            nejšo vlogo pri tem pa ima zagotovo edini javni medijski servis, Radiote-
            levizija Slovenija. RTV Slovenija kot osrednja javna medijska in kulturna
            ustanova v Republiki Sloveniji ustvarja in predvaja vsebine za različne ge-
            neracije občinstva. Posebno odgovornost ima do otrok, ki jim zagotavlja
            širok izbor programskih vsebin ter jih ščiti pred programskimi vsebina-
            mi, ki bi lahko škodovale njihovemu razvoju.
                 Televizija Slovenija pripravlja, oddaja in arhivira vsebine za nacional-
            ne ter regionalne programe, zagotavlja kakovostne in verodostojne vse-
            bine za raznoliko občinstvo, kjer med drugim skrbi za raznovrsten pro-
            gram za otroke in mladostnike. V uredništvu otroških in mladinskih
            oddaj skrbijo za oblikovanje ter nastanek avtorskih oddaj in projektov
            ter za izbiro, nakup in sinhronizacijo tujih risank, igranih serij ter doku-
            mentarnih oddaj. V uredništvu deluje ustvarjalska ekipa, ki je sestavlje-
            na iz urednic oddaj, redaktoric in novinark, redno pa sodelujemo tudi s
            slovenskimi gledališkimi režiserji in igralci (voditelji in igralci v otroških
            oddajah, sinhronizacija risank), z otroki (voditelji in igralci v otroških od-
            dajah) ter s strokovnjaki z različnih področij. Uredništvo trenutno vodi
            medijska psihologinja.

                 Medijski psiholog

            Za delo v uredništvu otroških in mladinskih oddaj se formalno ne pri-
            čakuje psihološkega predznanja. Da uredništvo trenutno vodi psihologi-
            nja, je splet okoliščin in ne načrtnega kadrovanja. Izkušnje pa kažejo, da
            so psihološka znanja ključnega pomena na vseh stopnjah dela za otroke
            in mlade ter z njimi pri ustvarjanju medijskih vsebin. Definicija starostne
            skupine gledalcev in njihove razvojnopsihološke značilnosti v povezavi z
            elementi medijskega ustvarjanja so osnova pri oblikovanju novih koncep-
            tov oddaj ter kasnejši produkciji oddaje. Izbira otrok in mladih, ki sode-
            lujejo v oddajah, in aktivno delo z njimi zahtevata poznavanje razvojne


            506
   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513