Page 525 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 525
IV.1
Poučevanje etike v študijskih
programih Oddelka za psihologijo
Filozofske fakultete Univerze
v Ljubljani
Anja Podlesek
Katarina Babnik
Robert Masten
Povzetek
Poglavje predstavlja etične vsebine, ki jih obravnavata študijska
programa 1. in 2. stopnje Psihologija na Univerzi v Ljubljani.
Študijski program ne vključuje ločenega predmeta, ki bi
obravnaval te vsebine, temveč so vsebine obravnavane pri več
temeljnih in aplikativnih predmetih. Velik delež obravnavanih
vsebin je vezan na etiko v raziskovanju z ljudmi, pri čemer
se študentom predstavi pomembne vidike etičnega ravnanja
v raziskovanju, študenti pa etične kompetence razvijajo tudi
z uporabo pridobljenih znanj pri pripravi lastnih raziskav.
Študijska programa razvijata tudi etične kompetence na področju
psihološkega ocenjevanja in praktičnega delovanja na različnih
aplikativnih področjih psihologije. Poglavje predstavi nekaj
primerov poučevanja etičnega ravnanja na izbranih področjih
študija ter zamisel o razvoju reflektivnega strokovnjaka kot
temeljnem cilju akademskega študija psihologije. Reflektivni
strokovnjak je oseba, ki pri reševanju specifičnih problemov
v praksi in znanosti zna ter zmore uporabiti celoten spekter
kompetenc, s strokovnimi vrlinami, ki vključujejo udejanjene
Podlesek, A., Babnik, K., in Masten, R. (2023). Poučevanje etike v študijskih programih Oddelka za psihologijo
Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. V V. Poštuvan in M. Čerče (ur.), Psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest
v praksi (str. 523–538). Založba Univerze na Primorskem. https://doi.org/10.26493/978-961-293-275-6.523-538
523