Page 544 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 544
psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi
V nadaljevanju navajamo podatke, ki temeljijo na pregledu učnih na-
črtov in poročanju izvajalcev predmetov, ločeno za prvo in za drugo stop-
njo študija.
Dodiplomski študij: formalni podatki
Na 1. stopnji bolonjskega študija smeri Psihologija imajo študenti mož-
nost izbrati predmet Etika, kjer so vse vsebine predmeta neposredno ve-
zane na področje etike in etična vprašanja. Predmet je izbirni in obsega
5 ECTS (50 ur predavanj, vaj in seminarjev ter 100 ur samostojnega indi-
vidualnega dela), v povprečju pa si ga izbere 43,4 % študentov (SD = 13,5).
Predmet Etika zaobjema sledeče vsebine:
– filozofska etika kot poskus razumske utemeljitve moralnih vre-
dnot, norm, načel in idealov;
– normativna etika, metaetika in uporabna etika – kako je mogo-
če osmisliti naše moralno izkustvo, se pravi sistematizirati, po-
jasniti in upravičiti naše vsakdanje moralne sodbe in predstave
o morali;
– temeljni moralni pojmi: dobro, zlo, prav, narobe, pravica,
dolžnost, interes, škoda, dostojanstvo, sreča;
– vrste moralnih sodb, argumentov in sklepanj;
– moralne teorije in moralna načela – njihovo razumevanje, ute-
meljitev in uporaba;
– tradicionalni in sodobni izzivi moralni teoriji (teologija, marksi-
zem, feminizem, biologizem – evolucionizem, ontološki deter-
minizem, relativizem);
– izbrane teme iz normativne etike in uporabne etike;
– relevantnost psihologije za etiko (pojem in značaj človeške na-
rave, moralna psihologija in psihologija morale, hevristike in
deontološke moralne intuicije, situacionistična socialna psiho-
logija in etike vrlin, psihologija in nevrologija moralne preso-
je, pojem in značaj ugodja in sreče, eksperimentalna filozofija in
psihologija, nevroetika in etika plemenitenja ljudi …).
Cilj predmeta je poglobljeno razumevanje lastnega moralnega izku-
stva (presoje, čustev, delovanja) in uporaba le-tega za kritično ter infor-
mirano razmišljanje in razpravo o praktičnih ter teoretičnih problemih,
vprašanjih in dilemah, ki nam jih zastavlja naše vsakodnevno moral-
no mišljenje in delovanje. Ob zaključku predmeta je predvideno, da bi
542