Page 546 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 546
psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi
V okviru izbirnih predmetov sta za poučevanje etike relevantna
predvsem predmeta Filozofija psihologije in Psihologija športa. Pri pred-
metu Filozofija psihologije se študenti srečajo z vsebinami, vezanimi na
etiko in psihologijo, kjer dodatno usvojijo kompetence prepoznavanja
etičnih stališč v psihologiji (skupaj z njihovimi rešitvami in kritikami)
in njihovega ustreznega ovrednotenja ter razumevanje pomena filozofi-
je in etike v povezavi s psihologijo. Pri predmetu Psihologija športa pa je
del vsebin namenjen razlikovanju med znanstvenimi in etičnimi proble-
mi v psihologiji športa.
Za dodaten vpogled v podajanje vsebin, vezanih na etiko v okviru
študija psihologije, smo vse izvajalce pedagoškega dela zaprosili za izpol-
nitev spletnega obrazca. Povabilo smo posredovali 50 izvajalcem, prejeli
pa smo odgovore za 36 predavanj ali vaj. Informacije, ki so jih navedli iz-
vajalci, so povzete v preglednicah v nadaljevanju. Iz preglednice 2 lahko
razberemo, da se študenti prvega letnika pretežno spoznavajo z etiko pri
vsebinah, vezanih na opravljanje poklica psihologa ter etičnega razisko-
vanja, te teme pa v drugem letniku nadaljujejo in poglabljajo. V drugem in
tretjem letniku se vsebinam etičnega dela psihologa in etičnega razisko-
vanja pridružijo teme etičnega dela s posebnimi skupinami (npr. otroci s
posebnimi potrebami, posamezniki z duševnimi motnjami) ter etičnega
delovanja v kliničnem in psihoterapevtskem okolju (glej preglednico 2). V
tretjem letniku študenti prav tako spoznajo etično delo organizacijskega
psihologa ter etične dileme, vezane na psihologijo dela in organizacij. V
sklopu izbirnih predmetov (preglednica 3) se študenti seznanijo s speci-
fičnejšimi etičnimi vsebinami in dilemami (marketing, vedenje odjemal-
cev, religija in posameznik).
544