Page 547 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 547
IV.2 ∙ poučevanje etike v študijskih programih oddelka za psihologijo ...
Preglednica 2: Podatki o poučevanju etike v okviru dodiplomskega študija, ki so jih po-
dali izvajalci posameznih obveznih predmetov
Uporabljene Ključne etične
Preda-
Ime Letnik Število Opis vsebin, učne metode pri dileme, vezane
predmeta študija vanja ali ur* vezanih na etiko poučevanju etič- na vsebine tega
vaje
nih vsebin predmeta
Zgodovi- 1. Predava- 2 Študenti dobijo osnovne in- Frontalno pre-
na in me- nja formacije o etiki v razisko- davanje z dis-
tode psiho- vanju in etiki v opravljanju kusijo.
logije poklica psihologa
Zgodovi- 1. Vaje 2 Etika v raziskovanju – spo- Večinoma pre- Etika v razi-
na in me- znavanje in diskutiranje o davanja skovanju – kaj
tode psiho- etično vprašljivih eksperi- je primerno in
logije mentih skozi spoznavanje kaj ne
različnih avtorjev in sme-
ri (npr. eksperiment z ma-
lim Albertom); spoznavanje
etičnega kodeksa pri izvaja-
nju raziskav pri metodah
Zaznavni 1. Vaje 2 Etika v raziskovanju: ob- Razlaga (preda- Etika v razisko-
procesi veščeno soglasje, prekinitev vanje) s primeri, valnem procesu
eksperimenta brez nava- deljenje povezav
janja razlogov, predvidene na formularje za
posledice, odgovornost za informiran pri-
odpravo posledic stanek, vaje
Razvojna 2. Predava- 2 Etika psihološkega razi- Predavanje
psihologija nja skovanja, kratka predsta-
mladostni- vitev etičnega kodeksa psi-
štva in od- hologov
raslosti
Pedagoška 2. Predava- 1 Posredna diskusija o etič- Predavanje, dis-
psihologi- nja nih vidikih (npr. pomen kusija, priprava
ja 1 povratnih informacij za samostojnih iz-
podporo kakovostni mo- delkov
tivaciji in učenju, miselna
naravnanost, atribucijska
teorija, obravnava eksperi-
menta Rosenthala in Jacob-
sona, medvrstniško nasilje)
Pedagoška 2. Predava- 1 Vsebine predmeta niso ne- Predavanje, sa- Graditi in krepi-
psihologi- nja posredno vezane na etiko; mostojen študij ti razumevanje,
ja 2 posredno pa etične vidike ključnih doku- da prizadevati
naslavljamo, ko govorimo o mentov, ki dolo- si za inkluzivno
preverjanju in ocenjevanju čajo delo z učen- šolsko okolje ne
znanja, delu z učenci s po- ci s posebnimi pomeni le upo-
sebnimi potrebami in na- potrebami, di- števati zakono-
darjenimi učenci skusija, obisk dajne pogoje oz-
Svetovalnega predpise za delo
centra za otroke, z učenci s po-
mladostnike in sebnimi potre-
starše bami; krepiti ra-
zumevanje, kaj
pomeni biti av-
tonomen in eti-
čen strokovnjak
ter pod kakšni-
mi pogoji raz-
lična obravnava
učencev ni oz. je
pravična
545