Page 547 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 547

IV.2 ∙ poučevanje etike v študijskih programih oddelka za psihologijo ...

            Preglednica 2: Podatki o poučevanju etike v okviru dodiplomskega študija, ki so jih po-
            dali izvajalci posameznih obveznih predmetov


                                                            Uporabljene   Ključne etične
                              Preda-
               Ime    Letnik        Število   Opis vsebin,    učne metode pri   dileme, vezane
              predmeta  študija  vanja ali   ur*  vezanih na etiko  poučevanju etič-  na vsebine tega
                              vaje
                                                             nih vsebin  predmeta
             Zgodovi-   1.   Predava-  2  Študenti dobijo osnovne in-  Frontalno pre-
             na in me-       nja          formacije o etiki v razisko-  davanje z dis-
             tode psiho-                  vanju in etiki v opravljanju   kusijo.
             logije                       poklica psihologa
             Zgodovi-   1.   Vaje     2   Etika v raziskovanju – spo-  Večinoma pre-  Etika v razi-
             na in me-                    znavanje in diskutiranje o   davanja  skovanju – kaj
             tode psiho-                  etično vprašljivih eksperi-  je primerno in
             logije                       mentih skozi spoznavanje    kaj ne
                                          različnih avtorjev in sme-
                                          ri (npr. eksperiment z ma-
                                          lim Albertom); spoznavanje
                                          etičnega kodeksa pri izvaja-
                                          nju raziskav pri metodah
             Zaznavni   1.   Vaje     2   Etika v raziskovanju: ob-  Razlaga (preda-  Etika v razisko-
             procesi                      veščeno soglasje, prekinitev   vanje) s primeri,   valnem procesu
                                          eksperimenta brez nava-  deljenje povezav
                                          janja razlogov, predvidene   na formularje za
                                          posledice, odgovornost za   informiran pri-
                                          odpravo posledic  stanek, vaje
             Razvojna   2.   Predava-  2  Etika psihološkega razi-  Predavanje
             psihologija     nja          skovanja, kratka predsta-
             mladostni-                   vitev etičnega kodeksa psi-
             štva in od-                  hologov
             raslosti
             Pedagoška   2.  Predava-  1  Posredna diskusija o etič-  Predavanje, dis-
             psihologi-      nja          nih vidikih (npr. pomen   kusija, priprava
             ja 1                         povratnih informacij za   samostojnih iz-
                                          podporo kakovostni mo-  delkov
                                          tivaciji in učenju, miselna
                                          naravnanost, atribucijska
                                          teorija, obravnava eksperi-
                                          menta Rosenthala in Jacob-
                                          sona, medvrstniško nasilje)
             Pedagoška   2.  Predava-  1  Vsebine predmeta niso ne-  Predavanje, sa-  Graditi in krepi-
             psihologi-      nja          posredno vezane na etiko;   mostojen študij   ti razumevanje,
             ja 2                         posredno pa etične vidike   ključnih doku-  da prizadevati
                                          naslavljamo, ko govorimo o   mentov, ki dolo-  si za inkluzivno
                                          preverjanju in ocenjevanju   čajo delo z učen-  šolsko okolje ne
                                          znanja, delu z učenci s po-  ci s posebnimi   pomeni le upo-
                                          sebnimi potrebami in na-  potrebami, di-  števati zakono-
                                          darjenimi učenci  skusija, obisk   dajne pogoje oz-
                                                           Svetovalnega   predpise za delo
                                                           centra za otroke,   z učenci s po-
                                                           mladostnike in   sebnimi potre-
                                                           starše     bami; krepiti ra-
                                                                      zumevanje, kaj
                                                                      pomeni biti av-
                                                                      tonomen in eti-
                                                                      čen strokovnjak
                                                                      ter pod kakšni-
                                                                      mi pogoji raz-
                                                                      lična obravnava
                                                                      učencev ni oz. je
                                                                      pravična


                                                                              545
   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552