Page 549 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 549
IV.2 ∙ poučevanje etike v študijskih programih oddelka za psihologijo ...
Uporabljene Ključne etične
Preda-
Ime Letnik Število Opis vsebin, učne metode pri dileme, vezane
predmeta študija vanja ali ur* vezanih na etiko poučevanju etič- na vsebine tega
vaje
nih vsebin predmeta
Psihome- 3. Predava- 3 V okviru predmeta obrav- Predavanja - Dileme v pove-
trija nja navamo celotni sklop »etič- (predstavitev zavi s tem, kdo
ni vidiki psihološkega testi- etičnega ko- ima vpogled v
ranja«, ki ima sledeče učne deksa psiholo- rezultate testira-
cilje: (1) poznati glavne po- gov, mednaro- nja, kadar ne de-
udarke smernic za upora- dnih smernic za lamo s polnolet-
bo testov in kodeksa; (2) uporabo testov, nimi osebami
razumeti konkretne pou- smernic za psi- - Dileme v pove-
darke smernic za uporabo hološko ocenje- zavi s tem, kako
testov in kodeksa pri pre- vanje in eval- podati povratne
sojanju etičnih dilem; do- vacijo APA), informacije na
datno želimo študentom študija etičnih razumljiv način
približati spoznanje, da di- dilem, ki se vsa- in katere povra-
lema pri testiranju ni v tem, ka navezuje na tne informaci-
ali smo za ali proti testom, različne faze je podati (za vse
temveč v tem, kako teste, ki procesa ocenje- ciljne skupine)
so na razpolago, uporablja- vanja (izvedba, - Navzkrižje
mo (da jih ne zlorabljamo); shramba rezul- ekonomskih in-
dodatno želimo s tem sklo- tatov, posredo- teresov organi-
pom študentom približa- vanje povra- zacije in stro-
ti spoznanje, da psihološko tnih informacij, kovnih zahtev
ocenjevanje in testiranje interpretacija, (npr., organiza-
zahtevata usposobljenega spoštovanje te- cija ne želi naba-
testatorja z ustrezno etič- meljnih načel viti več različnih
no držo ter zavestjo in pre- kodeksa – spo- testov, psiho-
poznavanjem etičnih dilem, štovanje pravic, log pa bi jih po-
ko se pojavljajo strokovna kom- treboval, če želi
petentnost, od- triangulirati re-
govornost, inte- zultate)
griteta); študenti - Dileme v pove-
ob dilemah di- zavi s testi, ki jih
skutirajo o sle- lahko uporablja-
dečem: Zakaj jo tudi nepsi-
menite, da je do- hologi, in na-
tična oseba rav- sploh v povezavi
nala na tak na- z rabo testov s
čin? Kakšna je strani neustre-
bila njena moti- zno usposoblje-
vacija? Kako naj nih strokovnja-
bi dotična ose- kov (npr., na
ba ravnala? Iz- kadrovskem po-
pišite nekaj do- dročju se za iz-
ločil iz kodeksa bor kadrov upo-
in smernic za rabljajo testi, ki
uporabo testov, ocenjujejo oseb-
ki se navezuje- nostne lastnos-
jo na konkre- ti, interpretacija
ten primer. Bi izsledkov je ra-
se vam kaj po- čunalniška, re-
dobnega lahko zultate pa lahko
zgodilo v priho- uporabljajo tudi
dnosti? Zakaj da nepsihologi)
oz. ne? - Dileme v po-
vezavi z ra-
čunalniškimi
postopki psi-
hološkega oce-
njevanja (ustre-
zno upoštevanje
omejitev)
547