Page 549 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 549

IV.2 ∙ poučevanje etike v študijskih programih oddelka za psihologijo ...

                                                            Uporabljene   Ključne etične
                              Preda-
               Ime    Letnik        Število   Opis vsebin,    učne metode pri   dileme, vezane
              predmeta  študija  vanja ali   ur*  vezanih na etiko  poučevanju etič-  na vsebine tega
                              vaje
                                                             nih vsebin  predmeta
             Psihome-   3.   Predava-  3  V okviru predmeta obrav-  Predavanja   - Dileme v pove-
             trija           nja          navamo celotni sklop »etič-  (predstavitev   zavi s tem, kdo
                                          ni vidiki psihološkega testi-  etičnega ko-  ima vpogled v
                                          ranja«, ki ima sledeče učne   deksa psiholo-  rezultate testira-
                                          cilje: (1) poznati glavne po-  gov, mednaro-  nja, kadar ne de-
                                          udarke smernic za upora-  dnih smernic za   lamo s polnolet-
                                          bo testov in kodeksa; (2)   uporabo testov,   nimi osebami
                                          razumeti konkretne pou-  smernic za psi-  - Dileme v pove-
                                          darke smernic za uporabo   hološko ocenje-  zavi s tem, kako
                                          testov in kodeksa pri pre-  vanje in eval-  podati povratne
                                          sojanju etičnih dilem; do-  vacijo APA),   informacije na
                                          datno želimo študentom   študija etičnih   razumljiv način
                                          približati spoznanje, da di-  dilem, ki se vsa-  in katere povra-
                                          lema pri testiranju ni v tem,   ka navezuje na   tne informaci-
                                          ali smo za ali proti testom,   različne faze   je podati (za vse
                                          temveč v tem, kako teste, ki   procesa ocenje-  ciljne skupine)
                                          so na razpolago, uporablja-  vanja (izvedba,   - Navzkrižje
                                          mo (da jih ne zlorabljamo);   shramba rezul-  ekonomskih in-
                                          dodatno želimo s tem sklo-  tatov, posredo-  teresov organi-
                                          pom študentom približa-  vanje povra-  zacije in stro-
                                          ti spoznanje, da psihološko   tnih informacij,   kovnih zahtev
                                          ocenjevanje in testiranje   interpretacija,   (npr., organiza-
                                          zahtevata usposobljenega   spoštovanje te-  cija ne želi naba-
                                          testatorja z ustrezno etič-  meljnih načel   viti več različnih
                                          no držo ter zavestjo in pre-  kodeksa – spo-  testov, psiho-
                                          poznavanjem etičnih dilem,   štovanje pravic,   log pa bi jih po-
                                          ko se pojavljajo  strokovna kom-  treboval, če želi
                                                           petentnost, od-  triangulirati re-
                                                           govornost, inte-  zultate)
                                                           griteta); študenti   - Dileme v pove-
                                                           ob dilemah di-  zavi s testi, ki jih
                                                           skutirajo o sle-  lahko uporablja-
                                                           dečem: Zakaj   jo tudi nepsi-
                                                           menite, da je do-  hologi, in na-
                                                           tična oseba rav-  sploh v povezavi
                                                           nala na tak na-  z rabo testov s
                                                           čin? Kakšna je   strani neustre-
                                                           bila njena moti-  zno usposoblje-
                                                           vacija? Kako naj   nih strokovnja-
                                                           bi dotična ose-  kov (npr., na
                                                           ba ravnala? Iz-  kadrovskem po-
                                                           pišite nekaj do-  dročju se za iz-
                                                           ločil iz kodeksa   bor kadrov upo-
                                                           in smernic za   rabljajo testi, ki
                                                           uporabo testov,   ocenjujejo oseb-
                                                           ki se navezuje-  nostne lastnos-
                                                           jo na konkre-  ti, interpretacija
                                                           ten primer. Bi   izsledkov je ra-
                                                           se vam kaj po-  čunalniška, re-
                                                           dobnega lahko   zultate pa lahko
                                                           zgodilo v priho-  uporabljajo tudi
                                                           dnosti? Zakaj da   nepsihologi)
                                                           oz. ne?    - Dileme v po-
                                                                      vezavi z ra-
                                                                      čunalniškimi
                                                                      postopki psi-
                                                                      hološkega oce-
                                                                      njevanja (ustre-
                                                                      zno upoštevanje
                                                                      omejitev)

                                                                              547
   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554