Page 553 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 553
IV.2 ∙ poučevanje etike v študijskih programih oddelka za psihologijo ...
Podiplomski študij: formalni podatki
V okviru magistrskega študija se študenti psihologije v drugem letniku
srečajo z obveznim predmetom Poklicna etika, ki zajema 3 ECTS (30 ur
predavanj in vaj ter 60 ur samostojnega individualnega dela) in katere-
ga vsebine so neposredno vezane na etiko ter etično delovanje psihologa.
Natančneje predmet Poklicna etika zajema sledeče vsebine:
– etika kot poskus pojasnitve in upravičenja našega moralnega iz-
kustva (sodb, čustev in ravnanja);
– moralna presoja in moralni argumenti;
– uporabne in poklicne etike: splošne ter posebne moralne pravi-
ce in dolžnosti, norme in načela, vzori in ideali, vrline in hibe;
– etika dela z ljudmi in raziskav na ljudeh;
– etika (psihološkega) raziskovanja;
– normativni status poklicnih etičnih kodeksov;
– Kodeks poklicne etike psihologov (Društvo psihologov Sloveni-
je, 2019): (i) primerjava in določbe, (ii) temeljni pojmi in načela:
konflikt interesov in izkoriščanje, družbena odgovornost, izogi-
banje povzročanju škode, privolitev po seznanitvi, zasebnost in
zaupnost, prevara, varstvo in objava podatkov;
– obravnava primerov.
Predmet študente seznanja z različnimi moralnimi vidiki psiholo-
ške obravnave, raziskovanja in svetovanja s ciljem izboljšati njihovo spo-
sobnost prepoznavanja ter reševanja poklicnih moralnih vprašanj in di-
lem. Med predvidene študijske rezultate sodijo: (a) umestitev, ubeseditev
in ovrednotenje lastnega poklicnega izkustva; (b) prepoznavanje moral-
ne razsežnosti dela z ljudmi in raziskovanja ljudi; (c) razumevanje, ute-
meljevanje in pravilna uporaba moralnih načel; ocenjevanje argumentov
oz. dokazov v podporo različnim moralnim stališčem; (d) oblikovanje za-
nesljive moralne sodbe in reševanje poklicnih moralnih dilem. Pri pouče-
vanju se izvajalec poslužuje številnih metod poučevanja, kot so predava-
nje in diskusija, seminarski prispevki in naloge ter preučevanje primerov
iz diagnostične, terapevtske, svetovalne in raziskovalne prakse.
551