Page 554 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 554

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

            Preglednica 4: Formalni podatki o predmetih na drugi stopnji, ki niso neposredno ve-
            zani na etiko

                          Letnik
               Predmet             Izbirnost   Vsebine, cilji in kompetence, vezani na etiko
                          študija
                                             Etika v psihodiagnostičnem ocenjevanju, etične
             Osnove psiho-
             diagnostike   1.      Obvezni   dileme, povezane s področjem strokovnega (kli-
                                             ničnega) in raziskovalnega dela
             Psihološko
             svetovanje v   1.     Obvezni   Etični vidiki psihološkega svetovanja
             izobraževanju
             Osnove sveto-
             vanja in psiho-  1.   Obvezni   Obravnava temeljnih etičnih načel generičnih in-
                                             tervencij, svetovanja in profesionalne psihoterapije
             terapije
             Družinska te-  2.     Izbirni   Etika v družinski terapiji
             rapija
             Vojaška psiho-
             logija        2.      Izbirni   Etika in dileme vojaške psihologije
                                             Obravnava psihoanalitičnih idej v kontekstu filo-
                                             zofske relevantnosti na način, da je dan poudarek
             Filozofija in   2.    Izbirni   etičnim, eksistencialnim, družbenim in kulturnim
             psihoanaliza
                                             vidikom psihoanalitičnih klasikov, predvsem S.
                                             Freuda in C. G. Junga
             Mediji in de-  2.     Izbirni   Etični problemi v medsebojnih odnosih in proce-
             mokracija                       sih, ki tečejo v družbi in medijih

                 Iz preglednice 4 je mogoče razbrati, da je spoznavanje z vsebinami,
            vezanimi na etiko, vključeno tudi pri drugih predmetih, ki niso nepos-
            redno vezani nanjo. Natančneje se študenti seznanijo pretežno z etiko
            in etičnimi vprašanji dela z ljudmi v kliničnopsihološkem, terapevtskem
            in izobraževalnem kontekstu. Dodaten vpogled v poučevanje vsebin, ve-
            zanih na etiko na drugi stopnji študija, so nam ponovno ponudili odgo-
            vori izvajalcev na spletni obrazec, ki so povzeti v preglednici v nadalje-
            vanju. Poleg spoznavanja etičnih vprašanj dela v kliničnopsihološkem
            oz. nevropsihološkem in izobraževalnem kontekstu, ki je tudi formalno
            predvideno, v prvem letniku študenti poglobijo svoje razumevanje eti-
            ke in etičnih dilem na področju kadrovske ter organizacijske psihologi-
            je (glej preglednico 5). Podoben trend lahko opazimo v drugem letniku
            magistrskega študija. Študenti se ponovno srečajo z etičnimi vsebina-
            mi na področju psihoterapije, psihologije dela in organizacij ter z vpra-
            šanji etičnega raziskovanja. Dodatno lahko iz preglednice razberemo, da


            552
   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559