Page 554 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 554
psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi
Preglednica 4: Formalni podatki o predmetih na drugi stopnji, ki niso neposredno ve-
zani na etiko
Letnik
Predmet Izbirnost Vsebine, cilji in kompetence, vezani na etiko
študija
Etika v psihodiagnostičnem ocenjevanju, etične
Osnove psiho-
diagnostike 1. Obvezni dileme, povezane s področjem strokovnega (kli-
ničnega) in raziskovalnega dela
Psihološko
svetovanje v 1. Obvezni Etični vidiki psihološkega svetovanja
izobraževanju
Osnove sveto-
vanja in psiho- 1. Obvezni Obravnava temeljnih etičnih načel generičnih in-
tervencij, svetovanja in profesionalne psihoterapije
terapije
Družinska te- 2. Izbirni Etika v družinski terapiji
rapija
Vojaška psiho-
logija 2. Izbirni Etika in dileme vojaške psihologije
Obravnava psihoanalitičnih idej v kontekstu filo-
zofske relevantnosti na način, da je dan poudarek
Filozofija in 2. Izbirni etičnim, eksistencialnim, družbenim in kulturnim
psihoanaliza
vidikom psihoanalitičnih klasikov, predvsem S.
Freuda in C. G. Junga
Mediji in de- 2. Izbirni Etični problemi v medsebojnih odnosih in proce-
mokracija sih, ki tečejo v družbi in medijih
Iz preglednice 4 je mogoče razbrati, da je spoznavanje z vsebinami,
vezanimi na etiko, vključeno tudi pri drugih predmetih, ki niso nepos-
redno vezani nanjo. Natančneje se študenti seznanijo pretežno z etiko
in etičnimi vprašanji dela z ljudmi v kliničnopsihološkem, terapevtskem
in izobraževalnem kontekstu. Dodaten vpogled v poučevanje vsebin, ve-
zanih na etiko na drugi stopnji študija, so nam ponovno ponudili odgo-
vori izvajalcev na spletni obrazec, ki so povzeti v preglednici v nadalje-
vanju. Poleg spoznavanja etičnih vprašanj dela v kliničnopsihološkem
oz. nevropsihološkem in izobraževalnem kontekstu, ki je tudi formalno
predvideno, v prvem letniku študenti poglobijo svoje razumevanje eti-
ke in etičnih dilem na področju kadrovske ter organizacijske psihologi-
je (glej preglednico 5). Podoben trend lahko opazimo v drugem letniku
magistrskega študija. Študenti se ponovno srečajo z etičnimi vsebina-
mi na področju psihoterapije, psihologije dela in organizacij ter z vpra-
šanji etičnega raziskovanja. Dodatno lahko iz preglednice razberemo, da
552