Page 565 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 565

IV.2 ∙ poučevanje etike v študijskih programih oddelka za psihologijo ...

            in dojemanju etičnega ravnanja zajema tudi razumevanje posebnosti de-
            privilegiranih skupin ter krepitev njihove integracije, zavzemanje za naj-
            višje standarde osebne kompetentnosti vključno s skrbjo zase in za svoje
            duševno zdravje, krepitev ugodnih poklicnih odnosov, vzpostavljanje za-
            upanja do dotičnega strokovnjaka in psihološke stroke nasploh ter opol-
            nomočenje klientov za sooblikovanje ciljev obravnave. Vse od omenjene-
            ga bi veljalo v okviru posameznih predmetov še dodatno poudariti.
                 Nazadnje velja izpostaviti, da med izpostavljenimi vsebinami in etič-
            nimi dilemami primanjkuje navezava na aktualne politične in družbene
            vplive. Z veliko verjetnostjo bodo področje psihodiagnostike zaznamova-
            li računalniško podrto testiranje, terapevtsko obravnavo telepsihologija,
            kadrovanje pa umetna inteligenca. Tudi pandemija covida-19 je prinesla
            številne etične dileme, nove izzive za etično ravnanje pri poklicni praksi
            ter nove poglede na nekatere smernice v etičnih kodeksih (Chenneville in
            Schwartz-Mette, 2020). Vse od navedenega predstavlja pomemben konte-
            kst za etično sprejemanje odločitev, ki bi ga posamezni študijski predme-
            ti v prihodnosti morali ustrezno nasloviti.

                 Ključna spoznanja in smernice za kakovostno
                 poučevanje etike
            Pričujoče poglavje povzema obstoječe prakse poučevanja etičnih vsebin v
            okviru študijskega programa Psihologija Filozofske fakultete Univerze v
            Mariboru. Iz predstavljenih formalnih kot tudi neformalnih podatkov je
            razvidno, da program daje pomemben poudarek poučevanju etičnih vse-
            bin ter krepitvi etične zavesti študentov na praktično vseh ravneh študi-
            ja (diplomski, magistrski, doktorski). Pri tem se uporabljajo različni pris-
            topi in mediji, predavatelji pa se osredotočajo na številne etične vsebine
            in vprašanja. Kot primer dobre prakse prepoznavamo predmeta, ki sta
            v celoti namenjena poučevanju etike, ter na drugi strani tudi integraci-
            jo različnih etičnih vsebin v številne druge predmete, ki niso neposredno
            vezani na etiko, a slednjo obravnavajo v okvirih specifičnih področij de-
            lovanja znotraj psihologije (npr. znanstveno-raziskovalno delo, izobraže-
            vanje, socialna psihologija, klinična psihologija idr.).
                 Poučevanje etike in krepitev etične zavesti predstavljata pomembno
            poslanstvo oddelka. Menimo, da je pri poučevanju etike treba etične vse-
            bine naslavljati na vseh ravneh, od razvoja etične občutljivosti in etičnega
            sklepanja do krepitve same motivacije za etično delovanje ter implemen-
            tacije etičnega delovanja v praksi. Študente želimo dodatno usposobiti za
            promocijo dobrih praks ter jim pomagati, da na tak način kot psihologi


                                                                              563
   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570