Page 585 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 585

IV.4. ∙ poučevanje etike v okviru študijskega programa psihologija ...

            psihologov (Društvo psihologov Slovenije, 2019). Vsega skupaj se etičnim
            temam posveti osem do deset ur.
                 Pri predmetu Moderiranje, ki poteka v obliki vaj, se etičnim temam
            posveti približno dve uri, predvsem pa se skrb za etiko vključuje v trenin-
            ge. Obravnava se dogovore za delo, ki posredno vključujejo etična načela
            medosebnega spoštovanja (prostovoljno sodelovanje, zavarovanje šibke-
            ga člena ipd.), zaupnosti (podatkov in zgodb z osebnimi podatki ne izme-
            njujemo s tretjimi osebami, udeležencev ne silimo k pogovoru ...), stro-
            kovnosti (strokoven odnos enakovredno moderiramo, postavljamo meje
            za delo v skupini, vodimo v skladu s kompetencami) in integritete (poiš-
            čemo teme, v katere se poglobimo, citiramo informacije in obravnavamo
            teme z vidika psihologije). Na vsakem treningu, kjer so študenti aktivno
            vključeni, naslovijo teme, povezane z dogovori v skupini, vodenjem sku-
            pine, s skupinsko dinamiko in z vodenjem v čustveno zahtevni situaci-
            ji, analizirajo kompetentnosti za izvedbo pred drugimi slušatelji. Ob tem
            razvijajo sposobnost samorefleksije in o njej poročajo.
                 Pri predmetu Teorije kulture se opozori na pasti, na katere bi lahko
            naleteli pri uporabi etnografske metode.

                 Neobvezna praksa

            Študenti lahko na dodiplomski stopnji dva predmeta, ki se izpeljeta v ob-
            liki vaj, nadomestijo z opravljanjem prakse v določeni instituciji ob men-
            torju psihologu. To možnost radi izberejo in jo zelo pohvalijo. Na ta način
            imajo priložnost priti v stik s konkretnimi etičnimi dilemami, spozna-
            nji, kako pomembno je sledenje etičnim standardom. Na koncu napiše-
            jo obsežno poročilo, kjer kritično evalvirajo delo in izpostavijo tudi etič-
            ni vidik.

                 Magisterij

            Na podoben način kot na dodiplomski stopnji se predmeti delijo na me-
            todološke, strokovne in praktične. Pri večini od njih se skrbno vključuje
            vzgojo za etiko. V prvem semestru poslušajo predmet Zgodovina uporab-
            ne psihologije, kjer osvežijo in dopolnijo znanja ter spoznanja glede etič-
            no-moralnih problemov v poklicni dejavnosti in razvoja področja etike
            skozi čas.
                 Magistrski program, ki ga izvajamo v Ljubljani, ima poudarek na kli-
            ničnih vsebinah. Tako so poleg metodoloških predmetov močno zasto-
            pani predmeti s področja zdravstva, diagnostike, intervencijskih metod,


                                                                              583
   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590