Page 588 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 588

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

            je z Oddelkom za psihoterapevtsko znanost, kjer etični kodeks predsta-
            vlja osnovno gonilo kvalitetnega dela s klienti ter zavedanje, da je skrb
            zase (supervizije, intervizije) pri delu z ljudmi v stiski nujnost, saj le ob
            skrbi zase lahko dolgoročno in na optimalen način pomagamo ljudem.
            Psihologi in psihoterapevti tako drug ob drugem zorimo in skrbimo za
            osebno rast ter razvoj študentov.
                 Ob pisanju in dodatnem razmišljanju se zanimanje za področje eti-
            ke v podružnici osveži, okrepi se zavedanje o globokem pomenu etike v
            našem poklicu ter odpre prostor novim idejam. Dragoceno bi npr. bilo, če
            bi se povezali vsi oddelki psihologije v Sloveniji in se zavezali k pripravi
            ter izvedbi vsakoletnega dogodka, ki bi ga posvetili enemu od specifičnih
            etičnih področij. Pomemben vidik ob tem je tudi vključevanje študentov
            v take dogodke.


                 Literatura
            American Psychological Association. (1953). Ethical standards of psychologists.
            American Psychological Association. (2017). Ethical principles of psychologists
                 and code of conduct.
            Asch, S. B. (1955). Opinions and social pressure. Scientific American, 193(5),
                 31–35.
            Blum, D. (1995). The monkey wars. Oxford University Press.
            Burger, M. J. (2009). Replicating Milgram: Would people still obey today?
                 American Psychologist, 64(1), 1–11.
            Društvo psihologov Slovenije. (2019). Kodeks poklicne etike psihologov.
            Evans, A. M., Levitt, D. H., in Henning, S. (2012). The application of ethical
                 decision-making and selfawareness in the counselor education classro-
                 om. The Journal of Counselor Preparation and Supervision, 4(2), 3.
            Festinger, L., in Carlsmith, J. M. (1959). Cognitive consequences of forced
                 compliance. The Journal of Abnormal and Social Psychology, 58(2), 113–121.
            Kleinsman, J., in Buckley, S. (2015). Facebook study: A little bit unethical but
                 worth it? Journal of Bioethical Inquiry, 12(2), 179–182.
            Koocher, G. P. (2007). Twenty-first century ethical challengesfor psychology.
                 American Psychologist, 62(5), 375–384.
            Korn, J. H. (1997). Illusions of reality: A history of deception in social psychology.
                 SUNY Press.
            Milgram, S. (1963). Behavioral study of obedience. The Journal of Abnormal
                 and Social Psychology, 67(4), 371–378.


            586
   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593