Page 592 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 592

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

                 reševanja takih dilem. Avtorice sklenejo, da je v superviziji
                 ključno stalno in sistematično reflektiranje ravnanj mentoriranca
                 ter mentorja, ki uzavešča možne etične probleme in sproža
                 razmišljanje o tem, kako bi jih lahko rešili ali sploh preprečili
                 njihov nastanek. Za razvoj strokovnih kompetenc je supervizija,
                 v kateri usposobljen mentor spodbuja tako refleksijo, zelo
                 pomembna, ne le pri psihologih začetnikih, temveč tudi kasneje
                 skozi celotno poklicno pot psihologa.
                 Ključne besede:  supervizija,  mentor,  mentorski  odnos,  povratna
                 informacija, zaupnost


                 Uvod
            Med akademskim študijem lahko usvojimo teoretična znanja in razvi-
            jemo osnovne veščine psihološkega dela, vendar se, dokler ne začnemo
                                       1
            vsakodnevno delati s klienti  v realnem delovnem kontekstu, ne moremo
            prav pogosto znajti v situaciji, kot nas dejansko čaka na delovnem mes-
            tu. Šele ko začnemo izvajati psihološko dejavnost v polnem obsegu in smo
            izpostavljeni različnim potrebam klientov, nepredvidljivim situacijam,
            zahtevam delodajalca, zakonodajnim omejitvam itd., ki so lahko med se-
            boj v konfliktu ali so v konfliktu s sprejetimi strokovnimi načeli, se lah-
            ko začne pravo učenje etičnega ravnanja. Zato je izredno pomembno, da
            se zavedamo, da je vsak psiholog na začetku opravljanja poklicnega dela
            brez izkušenj ravnanja z realnimi etičnimi problemi in so zato njegovi
            klienti, pa tudi on sam, bolj kot kasneje izpostavljeni potencialnim napa-
            kam pri delu.
                 Evropska  zveza  psiholoških  združenj  (European  Federation  of
            Psychologists’ Associations – EFPA) je prepoznala pomen začetnega ob-
            dobja opravljanja psihološke dejavnosti in postavila standarde za izvaja-
            nje dejavnosti v tem začetnem obdobju. Evropski certifikat iz psihologi-
            je EuroPsy, ki predstavlja potrdilo o psihologovi primerni usposobljenosti
            za samostojno opravljanje psihološke dejavnosti, predvideva, da se štu-
            denti psihologije med študijem v obsegu vsaj 15 kreditnih točk vključijo v
            študijsko prakso, magistri psihologije pa se po zaključenem akademskem
            študiju, na katerem zberejo 300 kreditnih točk, vključijo v enoletno su-
            pervizirano prakso (v obsegu 60 kreditnih točk). Med študijsko in kasneje
            supervizirano prakso se psihologi začetniki usposabljajo na terenu in del-
            no samostojno opravljajo delo psihologa pod mentorstvom oz. supervizijo

            1    V tem poglavju uporabljene spolno zaznamovane besede se nanašajo na vse spole.

            590
   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597