Page 591 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 591
IV.5
Etika v superviziji psihologov
Anja Podlesek
Julija Pelc
Andreja Koler Križe
Povzetek
V prvem letu opravljanja poklica naj bi imel vsak psiholog
začetnik mentorja, ki skrbi za njegov strokovni razvoj in po
zaključku enoletne supervizirane prakse presodi, ali je njegov
mentoriranec primerno usposobljen za samostojno opravljanje
psihološke dejavnosti. Poglavje predstavlja pomen supervizije
za razvoj etičnega zavedanja in kompetenc etičnega ravnanja.
Predstavi najpogostejše etične probleme v superviziji: prestopanje
meja, problem multiplih odnosov med mentorirancem in
mentorjem, težavnost uravnoteženja mentorjevih vlog
evalvatorja in podpornika, problem večje moči mentorja,
različnih teoretičnih orientacij mentorja in mentoriranca,
preseganje pristojnosti, kršenje zaupnosti, neizpolnjevanje
dolžnosti in neiskreno komuniciranje v supervizijskem odnosu.
Podrobneje sta predstavljena dva primera etičnih vprašanj.
Prvi primer je vezan na enosmernost povratne informacije v
superviziji, drugi pa na kršenje zaupnosti v psihološki obravnavi
in superviziji. V obeh primerih so identificirane ključne etične
dileme in relevantna načela Kodeksa poklicne etike psihologov
(Društvo psihologov Slovenije, 2019), predlagani so možni načini
Podlesek, A., Pelc, J., in Koler Križe, A. (2023). Etika v superviziji psihologov. V V. Poštuvan in M. Čerče (ur.),
Psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi (str. 589–611). Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-275-6.589-611
589