Page 86 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 86

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

                 Zaključek
            Raziskovanje vidnih in nevidnih slojev človekove biti je kompleksen, a
            hkrati navdihujoč proces. Zavedanje, da sta sočutje in skrb za druge del
            naše narave, nas lahko motivira pri krepitvi naših kapacitet moralnosti
            in etičnega delovanja. Dogajanje na mikro ravni celic ali tkiv se odrazi v
            makro svetu posameznika oz. družbe in tudi v obratni smeri vsakodnev-
            ne aktivnosti ter doživljanje puščajo fiziološki odtis. Razumevanje biolo-
            ških mehanizmov moralnega vedenja in podrobnejši vpogled v dinami-
            ko interakcij z okoljem, skupaj s premišljeno in dobro umeščeno uporabo
            tehnološke podpore, lahko prispevata k načrtovanju celovitejših terapev-
            tskih pristopov in ustvarjanju življenjskega prostora, ki podpira razcvet
            vsakega človeka, v vsej njegovi avtentičnosti in organski usmerjenosti
            k soljudem. Polnost in pestrost dogajanja sodobnega časa vendarle kli-
            če po povratku »nazaj domov«, k izvoru, k človečnosti. Preboj ni enkra-
            ten dogodek, temveč pot, ki vključuje spoznanje, da že imamo vse, kar
            potrebujemo.


                 Literatura
            Cowell, J. M., in Decety, J. (2015). Precursors to morality in development as a
                 complex interplay between neural, socioenvironmental, and behavioral
                 facets. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States
                 of America, 112(41), 12657–12662.
            Fujisawa, T., Nishitani, S., Saitou, A., Takagishi, H., in Nomura, M. (2019).
                 Epigenetics and its implications for Psychology. V The Proceedings of the
                 Annual Convention of the Japanese Psychological Association, 83. https://
                 doi.org/10.4992/pacjpa.83.0_ss-056
            Gray, P. (2019). Evolutionary functions of play: Practice, resilience, innovati-
                 on, and cooperation. V P. K. Smith in J. L. Roopnarine (ur.), The Cambrid-
                 ge handbook of play: Developmental and disciplinary perspectives (str. 84–102).
                 Cambridge University Press.
            Heyes, C. (2018). Empathy is not in our genes. Neuroscience and Biobehavioral
                 Reviews, 95, 499–507.
            Innocenti, G. M. (2022). Defining neuroplasticity. Handbook of Clinical Neuro-
                 logy, 184, 3–18.
            Jablonski, N. G. (2021). Social and affective touch in primates and its role in
                 the evolution of social cohesion. Neuroscience, 464, 117–125.


            84
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91