Page 91 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 91
II.1
Etične vsebine pri delu psihologa
v vzgoji in izobraževanju
Mojca Čerče
Gordana Rostohar
Barbara Stožir Curk
Tanja Bezić
Anja Vidmar
Darja Krebelj
Povzetek
Temeljna naloga šolske svetovalne službe v vzgoji in
izobraževanju (VIZ) je, da se na podlagi svojega posebnega
strokovnega znanja vključuje v kompleksno reševanje
pedagoških, psiholoških in socialnih vprašanj vzgojno-
izobraževalnega dela v vrtcu oz. šoli. Psiholog sodeluje z vsemi
udeleženci (učenci oz. dijaki, učitelji, starši, vodstvom šole) in
pogosto tudi z zunanjimi ustanovami (npr. policijo, centrom za
socialno delo, bolnišnico idr.). Pri svojem delu se pogosto sooča
z zahtevnimi, zelo kompleksnimi, čustveno intenzivnimi in/ali
nepredvidljivi situacijami, v katere so vključeni posamezniki z
zelo različnimi težavami in stiskami, zmožnostmi, vrednotami,
pogledi na reševanje težav/stisk, interesi in potrebami
ter drugimi značilnostmi. Te situacije od psihologa vselej
zahtevajo tudi etični razmislek in ustrezno etično ravnanje,
kar pa nikakor ni enostavno, temveč pogosto spremljano z
etičnimi dilemami, odprtimi vprašanji, s skrbmi in subtilnim
zavedanjem, da središče psihologovega dela predstavlja skrb za
eno najobčutljivejših populacij, otroke in mladostnike. Kako
jim čim bolj pomagati, jih podpreti, ustvarjati z njimi zaupen
Čerče, M., Rostohar G., Stožir Curk B., Bezić T., Vidmar, A., in Krebelj, D. (2023). Etične vsebine pri delu psihologa
v vzgoji in izobraževanju. V V. Poštuvan in M. Čerče (ur.), Psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi
(str. 89–129). Založba Univerze na Primorskem. https://doi.org/10.26493/978-961-293-275-6.89-129
89