Page 91 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 91

II.1


                 Etične vsebine pri delu psihologa
                 v vzgoji in izobraževanju


                 Mojca Čerče
                 Gordana Rostohar
                 Barbara Stožir Curk
                 Tanja Bezić
                 Anja Vidmar
                 Darja Krebelj




                 Povzetek
                 Temeljna naloga šolske svetovalne službe v vzgoji in
                 izobraževanju (VIZ) je, da se na podlagi svojega posebnega
                 strokovnega znanja vključuje v kompleksno reševanje
                 pedagoških, psiholoških in socialnih vprašanj vzgojno-
                 izobraževalnega dela v vrtcu oz. šoli. Psiholog sodeluje z vsemi
                 udeleženci (učenci oz. dijaki, učitelji, starši, vodstvom šole) in
                 pogosto tudi z zunanjimi ustanovami (npr. policijo, centrom za
                 socialno delo, bolnišnico idr.). Pri svojem delu se pogosto sooča
                 z zahtevnimi, zelo kompleksnimi, čustveno intenzivnimi in/ali
                 nepredvidljivi situacijami, v katere so vključeni posamezniki z
                 zelo različnimi težavami in stiskami, zmožnostmi, vrednotami,
                 pogledi na reševanje težav/stisk, interesi in potrebami
                 ter drugimi značilnostmi. Te situacije od psihologa vselej
                 zahtevajo tudi etični razmislek in ustrezno etično ravnanje,
                 kar pa nikakor ni enostavno, temveč pogosto spremljano z
                 etičnimi dilemami, odprtimi vprašanji, s skrbmi in subtilnim
                 zavedanjem, da središče psihologovega dela predstavlja skrb za
                 eno najobčutljivejših populacij, otroke in mladostnike. Kako
                 jim čim bolj pomagati, jih podpreti, ustvarjati z njimi zaupen
            Čerče, M., Rostohar G., Stožir Curk B., Bezić T., Vidmar, A., in Krebelj, D. (2023). Etične vsebine pri delu psihologa
            v vzgoji in izobraževanju. V V. Poštuvan in M. Čerče (ur.), Psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi
            (str. 89–129). Založba Univerze na Primorskem. https://doi.org/10.26493/978-961-293-275-6.89-129

                                                                               89
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96