Page 11 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 11

Vseživljenjsko učenje in starajoča se družba


             nja v starosti in predstavlja dejavnike, ki prispevajo k večjemu blagostanju
             in kakovostnemu življenju v starosti. V naslednjem poglavju je predstavljena
             praksa čuječnosti kot pristop za izboljšanje psihičnega blagostanja in vzdrže-
             vanje duševnega zdravja. Analizirani so tudi učinki programov čuječnosti na
             starejše. V nadaljevanju je predstavljena starost kot družbeni konstrukt, pri
             čemer avtor izhaja iz socialnega konstruktivizma. Odnos do starejših in po-
             doba starosti sta namreč odvisna od družbenega ter kulturnega okolja. Od-
             nos se oblikuje tudi preko medijev, od časopisov in televizije vse do spleta.
             Pomembno temo predstavljajo tudi družinski medgeneracijski odnosi, ki jih
             avtorji preučijo z vidika relacijske družinske terapije. Prvi del monografije
             sklene prispevek, kjer je pozornost namenjena izzivom, s katerimi se soočajo
             pri oskrbi starejših z demenco; predstavljen je primer tudi dobre prakse, ki
             bistveno prispevka k zviševanju kakovosti življenja oseb z demenco.
               Drugi sklop je usmerjen v strategije, s katerimi spodbujamo učenje in izo-
             braževanje starejših. Predstavljena je prelomna izkušnja starosti prijazne uni-
             verzevMariboru,kizdružujeupokojenevisokošolskeučiteljeinstemposkrbi
             za ustrezno izobraževalno ponudbo za vse generacije ter uresničuje načela
             vseživljenjskega učenja. Vpliv izobraževanja starejših na vsesplošno dobro
             počutjepreučujeprispevek,kijenamenjenanalizi izobraževanjanapodročju
             umetnosti, zlasti analizi izkušenj med pandemijo covida-19, ko so bila izobra-
             ževanja omejena oz. prenesena v spletno okolje. Posebno obliko narativnega
             učenja ob bralnih pogovorih predstavlja prispevek o bralnih pogovorih kot
             obliki učenja za starejše; branje predstavlja v tretjem življenjskem obdobju
             tudi pomembno iztočnico za pogovor in medsebojno povezovanje. Prispe-
             vek o mednarodnem festivalu znanja in kulture starejših opisuje inovativno
             prakso, ki je bila oblikovana zato, da bi omogočala vstop učenja in izobraže-
             vanja ter ustvarjanja starejših v javni prostor; mednarodni festival znanja in
             kulture je nastal na Slovenski univerzi za tretje življenjsko obdobje. Iz okolja
             univerz za tretje življenjsko obdobje prihaja tudi poglavje o skupinski dina-
             miki in motivaciji za udeležbo v izobraževalnih skupinah, katerega avtorica
             je soustanoviteljica univerze za tretje življenjsko obdobje v Sloveniji, dr. Ana
             Krajnc; prinaša pomembno spoznanje, da izobraževalne skupine na univerzi
             za tretje življenjsko obdobje razvijejo značilnosti primarne socialne skupine.
             Drugi del skleneta raziskavi o informalnem učenju v javnem odprtem pro-
             storu in o igrifikaciji kot delu neformalnega izobraževanja starejših.
               Avtorji in avtorice v svojih prispevkih predstavljajo pestro paleto podro-
             čij, izzivov in v njih se zrcali tudi pestrost znanstvenih disciplin, ki raziskujejo
             področje starajoče se družbe in dolgoživosti. Pestrost se odraža tudi v raz-
             ličnih definicijah in terminih, ki jih avtorji in posamezna strokovna področja


                                                                             11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16