Page 82 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 82

Jernej Kovač in Danijela Lahe


                  občutek željenosti, hotenosti, potrebnosti in varnosti, ki so temeljne potrebe
                  vsakega človeka. Zagotovo pa lahko predstavlja tudi vir stresa, nezadovolj-
                  stva, konflikta in različnih drugih negativnih občutij. Iz teh razlogov ima po-
                  membno vlogo učenje psihosocialnih veščin vseh oseb, ki so vključene v
                  medgeneracijsko sodelovanje.
                    V pričujočem prispevku smo se osredotočili na medgeneracijsko sodelo-
                  vanje, ki se vzpostavlja znotraj družine, in sicer v odnosu med starimi starši
                  in vnuki. Ob tem ugotavljamo, da številne raziskave poudarjajo pomen kon-
                  struktivnega sodelovanja med starimi starši in vnuki, ki starim staršem lahko
                  pomagajo pri spoprijemanju s številni izzivi in preizkušnjami, ki se lahko po-
                  javijo v obdobju starosti. Pogostokrat lahko izziv za stare starše predstavlja
                  tudi vzpostavljanje odnosov z njihovimi odraslimi otroci in vnuki. Zato je za
                  stare starše pomembno, da so sposobni vzpostavljati pristne, iskrene in ra-
                  zumevajoče odnose s svojimi odraslimi otroci ter vnuki. Iz omenjenega sledi,
                  da je pomembno, da stari starši poleg svojih znanj, povezanih z vzgojo, ki so
                  jih pridobili tekom lastnega življenja, pridobivajo še dodatna znanja o psiho-
                  socialnih veščinah, ki jim bodo v pomoč pri konstruktivnem vzpostavljanju
                  odnosa med odraslimi otroci in vnuki. Pomemben prispevek k učenju psiho-
                  socialnih veščin lahko predstavljajo tudirazličniinovativni terapevtski mo-
                  deli, ki naslavljajo tematike, povezane z medgeneracijskim sodelovanjem. V
                  našem prispevku smo predstavili temeljne značilnosti inovativnega relacij-
                  skega družinskega modela, kjer smo posebno pozornost namenili odnosom,
                  ki se vzpostavljajo med starimi starši in vnuki. Omenjeni model lahko pred-
                  stavlja dobro izhodišče za učenje psihosocialnih veščin, ki jih stari starši po-
                  trebujejo vodnosuz vnuki.Vprispevkuuvodomaugotavljamo pomembnost
                  odnosa, ki ga imajo stari starši najprej do sebe, nato pa še do svojih odraslih
                  otrok in s tem tudi do vnukov. Ob tem še posebej poudarimo pomen eno-
                  tnosti starih staršev in odraslih otrok v zvezi s pravili, povezanimi z vzgojo
                  otrok. Poznavanje teh temeljnih psihosocialnih veščin, ki smo jih prikazali v
                  prispevku preko relacijske družinske terapije, lahko pripomore k vzpostavitvi
                  pristnih, iskrenih, sočutnih in razumevajočih odnosov starih staršev z odra-
                  slimi otroki ter vnuki.


                       Literatura
                       Akdemir, N., U. Gorgulu in F. I. Cinar. 2007. »Perception of Ageing and Ageism.«
                          Turkish Journal of Geriatrics 10 (4): 215–222.
                       Allan, L. J.,Johnson,J.A.in Emerson, S.D. 2014. »The Role of Individual Diffe-
                          rence Variables in Ageism.« Personality and Individual Differences 59:32–37.
                       Allen, K. R., A. C. Henderson in M. M. Murray. 2019. »Theoretical Approaches to


                  82
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87