Page 82 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 82
Jernej Kovač in Danijela Lahe
občutek željenosti, hotenosti, potrebnosti in varnosti, ki so temeljne potrebe
vsakega človeka. Zagotovo pa lahko predstavlja tudi vir stresa, nezadovolj-
stva, konflikta in različnih drugih negativnih občutij. Iz teh razlogov ima po-
membno vlogo učenje psihosocialnih veščin vseh oseb, ki so vključene v
medgeneracijsko sodelovanje.
V pričujočem prispevku smo se osredotočili na medgeneracijsko sodelo-
vanje, ki se vzpostavlja znotraj družine, in sicer v odnosu med starimi starši
in vnuki. Ob tem ugotavljamo, da številne raziskave poudarjajo pomen kon-
struktivnega sodelovanja med starimi starši in vnuki, ki starim staršem lahko
pomagajo pri spoprijemanju s številni izzivi in preizkušnjami, ki se lahko po-
javijo v obdobju starosti. Pogostokrat lahko izziv za stare starše predstavlja
tudi vzpostavljanje odnosov z njihovimi odraslimi otroci in vnuki. Zato je za
stare starše pomembno, da so sposobni vzpostavljati pristne, iskrene in ra-
zumevajoče odnose s svojimi odraslimi otroci ter vnuki. Iz omenjenega sledi,
da je pomembno, da stari starši poleg svojih znanj, povezanih z vzgojo, ki so
jih pridobili tekom lastnega življenja, pridobivajo še dodatna znanja o psiho-
socialnih veščinah, ki jim bodo v pomoč pri konstruktivnem vzpostavljanju
odnosa med odraslimi otroci in vnuki. Pomemben prispevek k učenju psiho-
socialnih veščin lahko predstavljajo tudirazličniinovativni terapevtski mo-
deli, ki naslavljajo tematike, povezane z medgeneracijskim sodelovanjem. V
našem prispevku smo predstavili temeljne značilnosti inovativnega relacij-
skega družinskega modela, kjer smo posebno pozornost namenili odnosom,
ki se vzpostavljajo med starimi starši in vnuki. Omenjeni model lahko pred-
stavlja dobro izhodišče za učenje psihosocialnih veščin, ki jih stari starši po-
trebujejo vodnosuz vnuki.Vprispevkuuvodomaugotavljamo pomembnost
odnosa, ki ga imajo stari starši najprej do sebe, nato pa še do svojih odraslih
otrok in s tem tudi do vnukov. Ob tem še posebej poudarimo pomen eno-
tnosti starih staršev in odraslih otrok v zvezi s pravili, povezanimi z vzgojo
otrok. Poznavanje teh temeljnih psihosocialnih veščin, ki smo jih prikazali v
prispevku preko relacijske družinske terapije, lahko pripomore k vzpostavitvi
pristnih, iskrenih, sočutnih in razumevajočih odnosov starih staršev z odra-
slimi otroki ter vnuki.
Literatura
Akdemir, N., U. Gorgulu in F. I. Cinar. 2007. »Perception of Ageing and Ageism.«
Turkish Journal of Geriatrics 10 (4): 215–222.
Allan, L. J.,Johnson,J.A.in Emerson, S.D. 2014. »The Role of Individual Diffe-
rence Variables in Ageism.« Personality and Individual Differences 59:32–37.
Allen, K. R., A. C. Henderson in M. M. Murray. 2019. »Theoretical Approaches to
82