Page 351 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 351
Transition Practice from Kindergarten to Elementary School
Visković, I. 2018. ‘Transition Processes from Kindergarten to Primary School.’
Croatian Journal of Education 20 (3): 51–75.
Visković, I., and A. Višnjić Jevtić. 2019. Je li važnije putovati ili stići. Zagreb: Alfa.
Praksa na prehodu iz vrtca v osnovno šolo z vidika vzgojiteljev/-ic
in učiteljev/-ic
Prakse na prehodu otrok iz vrtca v osnovno šolo zahtevajo skrbno načrtovanje
in podporo vseh vpletenih. Zgodnje izkušnje (pozitivne ali negativne) imajo
lahko dolgoročne učinke na otrokov razvoj, učenje in kasnejše akademske do-
sežke. Poudarek prispevka, ki je del širšega raziskovalnega projekta, je na per-
cepciji vzgojiteljev/-ic in učiteljev/-ic o prehodu otrok iz vrtca v osnovno šolo
v Republiki Hrvaški. Namen raziskave je presoja elementov kakovosti trenu-
tne prakse prehoda otrok iz vrtca v osnovno šolo in pomena sodelovanja med
vzgojitelji/-cami ter učitelji/-cami za doseganje njegove kakovosti z vidika z vi-
dika vzgojiteljev/-ic in učiteljev/-ic. V empirično raziskavo je bilo vključenih 228
vzgojiteljic in 113 učiteljic iz Republike Hrvaške. Predstavljeni rezultati so del
pridobljenih kvantitativnih podatkov, zbranih z vprašalnikom, oblikovanim v
ta namen. Pridobljeni podatki kažejo, da se vzgojitelji/-ce in učitelji/-ce v oceni
tranzicijske prakse in pomena sodelovanja ne razlikujejo, sedanjo prakso oce-
njujejo kot povprečno, visoko pa cenijo pomen sodelovanja v kontekstu tran-
zicijskih procesov.
Ključnebesede: prehod iz vrtca v osnovno šolo, vrtec, osnovna šola, vzgojitelji/-
ce, učitelji/-ce
351