Page 356 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 356

Vanja R. Kiswarday in Kristina Mars


                  koncesije vključeni v javno mrežo, in specializirani zavodi, ki izvajajo prila-
                  gojeni program za predšolske otroke s PP. Otroka se v njemu primeren pro-
                  gram vključi na podlagi individualnega načrta pomoči družini, ki ga pripravi
                  multidisciplinarni tim in v njem opredeli otroku ter njegovi družini primerno
                  zdravstveno, socialno in pedagoško pomoč (ZOPOPP 2017, 12. člen).
                    V prispevku se bomo posebej osredotočili na prilagojen program za pred-
                  šolske otroke, v katerega so usmerjeni tisti otroci s PP, ki zaradi težjih oblik pri-
                  manjkljajev, ovir oz. motenj za razvoj svojih potencialov potrebujejo posebej
                  prilagojene didaktične pristope, cilje in vsebine pa tudi posebej prilagojen
                  normativ ter kadrovske pogoje (Komisijazaprenovo vzgoje in izobraževanja
                  otrok s posebnimi potrebami 2006). Program se izvaja povsem individualizi-
                  rano glede na potrebe in zmožnosti otrok ter je namenjen otrokom z zmer-
                  nimi, s težjimi in težkimi motnjami v duševnem razvoju ter otrokom, ki imajo
                  poleg omenjenih motenj še druge dodatne motnje ter se težje vključujejo v
                  predšolske programe s prilagojenim izvajanjem in z dodatno strokovno po-
                  močjo. Prav tako je namenjen tudi otrokom z avtizmom, gluhim in naglušnim
                  otrokom, slepim in slabovidnim otrokom, gibalno oviranim otrokom in otro-
                  komz govorno-jezikovnimi motnjami,ki imajo najtežjeoblikeprimanjkljajev,
                  ovir oz. motenj in ki za odpravljanje oz. korekcijo le-teh potrebujejo prilago-
                  jen program (str. 4). Obravnava otrok poteka individualizirano, celostno in
                  inkluzivno, izvaja pa jo strokovna skupina za zgodnjo obravnavo v skladu z
                  individualnim načrtom pomoči družini, ki ga pripravi multidisciplinarni tim
                  centra za zgodnjo obravnavo. Vzgojitelj predšolskih otrok s posebnimi po-
                  trebami v prilagojenem programu za predšolske otroke mora imeti po Pravil-
                  niku o izobrazbi vzgojiteljev predšolskih otrok in drugih strokovnih delavcev
                  v programih za predšolske otroke in v prilagojenih programih za predšolske
                  otroke s posebnimi potrebami (2022) ustrezna specialnopedagoška znanja.
                  Za uspešno izvajanje prilagojenega programa za predšolske otroke je po-
                  membno tudi zagotavljanje ustreznih fleksibilnih prostorskih in organizacij-
                  skih pogojev (Komisija za prenovo vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi
                  potrebami 2006).


                  Zgodovinski pregled oddelkov s prilagojenim programom
                  za predšolske otroke, ki delujejo v okviru rednih vrtcev v Sloveniji
                  Celovit zgodovinski pregled delovanja in razvoja oddelkov s prilagojenim
                  programom za predšolske otroke, ki delujejo v okviru rednih vrtcev v Slo-
                  veniji, v strokovni literaturi še ni bil predstavljen (Mars 2024). Aktualno poi-
                  menovanje programa, v katerega so usmerjeni predšolski otroci, ki imajo iz-
                  razitejše razvojne težave (oddelek s prilagojenim programom za predšolske


                  356
   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361