Page 9 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 9

Predgovor


                  Nina Krmac                     Maja Mezgec
                  Univerza na Primorskem         Univerza na Primorskem
                  nina.krmac@pef.upr.si          maja.mezgec@pef.upr.si
                  Sanela Hudovernik              Mirjana Radetić-Paić
                  Univerza na Primorskem         Jurja Dobrila University in Pula
                  sanela.hudovernik@pef.upr.si   miradet@unipu.hr

                  Martina Rodela                 Mojca Kukanja Gabrijelčič
                  Univerza na Primorskem         Univerza na Primorskem
                  martina.rodela@pef.upr.si      mojca.k.gabrijelcic@pef.upr.si




             Ob 50. obletnici ustanovitve Pedagoške fakultete v Kopru s ponosom pred-
             stavljamo znanstveno monografijo, ki prinaša zbirko raziskovalnih dosežkov
             in intelektualnih prispevkov s področja vzgoje in izobraževanja. Kot uredniški
             odbor smo s strastjo in predanostjo združili bogato znanje, izkušnje ter ino-
             vativne pristope raziskovalcev in visokošolskih učiteljev, da bi osvetlili pre-
             teklost, reflektirali sedanjost in s pomočjo znanstvenih vpogledov usmerili
             prihodnost pedagoškega dela.
               Pedagoška fakulteta v Kopru se je skozi pet desetletij svojega delovanja
             izkazala kot pomemben steber vzgoje in izobraževanja v Sloveniji ter širše.
             Njena zgodovina je prežeta z zgodbami predanih pedagogov, ki so gradili
             temelje sodobne pedagoške znanosti in prakse. V monografiji se ta izjemna
             dediščina odraža skozi raznolikost tematik, ki jih obravnavajo raziskovalci fa-
             kultete in zunanji strokovnjaki.
               Vsak članek v monografiji prinaša dragocena sporočila in vpoglede v kom-
             pleksnost vzgojno-izobraževalnih procesov. Od raziskav o vplivu digitalne
             tehnologije na učenje matematike do analiz inkluzivnih praks v vrtcih in šo-
             lah monografija razkriva širok spekter izzivov, s katerimi se soočajo prihodnji
             pedagoški delavci. Prav tako ponuja inovativne pristope, ki lahko prispevajo
             k izboljšanju kakovosti pedagoškega dela in posledično k boljšim izobraže-
             valnim izidom za vse generacije.
               Posebna pozornost je v monografiji namenjena vlogi Pedagoške fakultete
             kot prostora za razvoj in rast mladih raziskovalcev ter visokošolskih učiteljev.
             Številni prispevki odražajo rezultate raziskovalnih projektov in študijskih pro-
             gramov, ki spodbujajo kritično razmišljanje, raziskovalno dejavnost in ino-
             vativne prakse. V prvem delu monografije predstavljamo nove pristope in


             Krmac, N.,S.Hudovernik, M. Rodela,M.Mezgec, M. RadetićPaićinM. Kukanja Gabrijelčič, ur. 2024.
             Pedagoška vizija: premikanje izobraževanja od tradicije do inovacij – 50 let razvoja na Pedagoški fakulteti.
             Koper: Založba Univerze na Primorskem.  https://doi.org/10.26493/978-961-293-358-6.9-11
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14