Page 9 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 9
Predgovor
Nina Krmac Maja Mezgec
Univerza na Primorskem Univerza na Primorskem
nina.krmac@pef.upr.si maja.mezgec@pef.upr.si
Sanela Hudovernik Mirjana Radetić-Paić
Univerza na Primorskem Jurja Dobrila University in Pula
sanela.hudovernik@pef.upr.si miradet@unipu.hr
Martina Rodela Mojca Kukanja Gabrijelčič
Univerza na Primorskem Univerza na Primorskem
martina.rodela@pef.upr.si mojca.k.gabrijelcic@pef.upr.si
Ob 50. obletnici ustanovitve Pedagoške fakultete v Kopru s ponosom pred-
stavljamo znanstveno monografijo, ki prinaša zbirko raziskovalnih dosežkov
in intelektualnih prispevkov s področja vzgoje in izobraževanja. Kot uredniški
odbor smo s strastjo in predanostjo združili bogato znanje, izkušnje ter ino-
vativne pristope raziskovalcev in visokošolskih učiteljev, da bi osvetlili pre-
teklost, reflektirali sedanjost in s pomočjo znanstvenih vpogledov usmerili
prihodnost pedagoškega dela.
Pedagoška fakulteta v Kopru se je skozi pet desetletij svojega delovanja
izkazala kot pomemben steber vzgoje in izobraževanja v Sloveniji ter širše.
Njena zgodovina je prežeta z zgodbami predanih pedagogov, ki so gradili
temelje sodobne pedagoške znanosti in prakse. V monografiji se ta izjemna
dediščina odraža skozi raznolikost tematik, ki jih obravnavajo raziskovalci fa-
kultete in zunanji strokovnjaki.
Vsak članek v monografiji prinaša dragocena sporočila in vpoglede v kom-
pleksnost vzgojno-izobraževalnih procesov. Od raziskav o vplivu digitalne
tehnologije na učenje matematike do analiz inkluzivnih praks v vrtcih in šo-
lah monografija razkriva širok spekter izzivov, s katerimi se soočajo prihodnji
pedagoški delavci. Prav tako ponuja inovativne pristope, ki lahko prispevajo
k izboljšanju kakovosti pedagoškega dela in posledično k boljšim izobraže-
valnim izidom za vse generacije.
Posebna pozornost je v monografiji namenjena vlogi Pedagoške fakultete
kot prostora za razvoj in rast mladih raziskovalcev ter visokošolskih učiteljev.
Številni prispevki odražajo rezultate raziskovalnih projektov in študijskih pro-
gramov, ki spodbujajo kritično razmišljanje, raziskovalno dejavnost in ino-
vativne prakse. V prvem delu monografije predstavljamo nove pristope in
Krmac, N.,S.Hudovernik, M. Rodela,M.Mezgec, M. RadetićPaićinM. Kukanja Gabrijelčič, ur. 2024.
Pedagoška vizija: premikanje izobraževanja od tradicije do inovacij – 50 let razvoja na Pedagoški fakulteti.
Koper: Založba Univerze na Primorskem. https://doi.org/10.26493/978-961-293-358-6.9-11