Page 10 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 10

Nina Krmac idr.


                  inovacije v izobraževanju, s poudarkom na projektnem učenju kulturne de-
                  diščine, participaciji v vzgoji in izobraževanju ter zgodovinskem razvoju uč-
                  nih oblik v Sloveniji. Poudarjamo pomembnost mentoriranja zaključnih del,
                  inovativnih metod poučevanja na daljavo in vloge izobraževanja vzgojiteljev
                  o medpodročnem povezovanju. Obravnavamo odnose in komunikacijo na
                  nekdanjem učiteljišču Portorož – Koper ter uporabo obogatene resničnosti
                  v izobraževanju najmlajših. Sledi osredotočanje na razumevanje in podporo
                  nadarjenim odraslim, raziskovanje dejavnikov, ki otežujejo reševanje bese-
                  dilnih nalog, ter vpliva osebnosti visokošolskih učiteljev na medosebne od-
                  nose. Predstavljamo raziskave o izgorelosti učiteljev, motivih za izbor vzgo-
                  jiteljskega poklica ter vključevanju ukrajinskih učencev v slovenske osnovne
                  šole. Preučujemo samostojnost prvošolcev pri šolskem delu, metodološke
                  pristranskosti v družboslovni znanosti in oblikovanje metodološke izbire.
                    V osrednjem delu obravnavamo različne vidike vključevanja otrok s po-
                  sebnimi potrebami v izobraževalni sistem. Razpravljamo o perspektivah pri-
                  hodnjih vzgojiteljev glede vključevanja večkulturnih in večjezičnih vsebin v
                  slovenske vrtce, praksah prehoda iz vrtca v osnovno šolo in razvoju oddelkov
                  s prilagojenim programom ter zgodovinskem pregledu obravnave disleksije
                  in vedenjskih motenj. Razpravljamo tudi o refleksiji inkluzivne pedagogike
                  in celostni zgodnji obravnavi otrok z okvaro vida. Preučujemo vpliv staršev
                  in skupnosti na izobraževanje, s poudarkom na projektih, ki spodbujajo de-
                  ljenje med otroki, mnenjih staršev o rabi zaslonov pri predšolskih otrocih ter
                  skladnosti regulativnega okvira predšolske vzgoje s potrebami staršev.
                    V zaključnem delu preučujemo različne vidike izobraževanja, pri čemer se
                  osredotočamo na vlogo jezika in kulture, vključno z raziskavami o folklornem
                  udejstvovanju. Prav tako preučujemo vpliv športa in telesne dejavnosti na
                  zdravje ter izobraževanje, pri čemer posebej izpostavljamo možnosti exer-
                  gaminga za preprečevanje bolečin v križu pri mladostnikih in vpliv športa
                  na narodno identiteto v Prekmurju. Ugotavljamo tudi učinke šolanja na da-
                  ljavo na telesno aktivnost in učno uspešnost osnovnošolcev. Na koncu po-
                  svečamo posebno pozornost zgodovini pouka matematike, pomenu finanč-
                  nega izobraževanja ter pripravljenosti učencev na prihodnost, s poudarkom
                  na finančnem znanju petošolcev in pomembnosti medpodročnega povezo-
                  vanja v izobraževalnem procesu.
                    Zahvaljujemo se vsem avtorjem, ki so s svojim trudom in predanostjo pri-
                  spevali k nastanku te monografije. Njihova raznolika strokovna znanja, izkuš-
                  nje in perspektive so obogatile naše razumevanje vzgoje in izobraževanja
                  ter nas spodbudile k nadaljnjemu raziskovanju in izpopolnjevanju pedago-
                  ške prakse. Monografija, izdana v okviru 20. znanstvenega sestanka UP PEF, je


                  10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15