Page 10 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 10
Nina Krmac idr.
inovacije v izobraževanju, s poudarkom na projektnem učenju kulturne de-
diščine, participaciji v vzgoji in izobraževanju ter zgodovinskem razvoju uč-
nih oblik v Sloveniji. Poudarjamo pomembnost mentoriranja zaključnih del,
inovativnih metod poučevanja na daljavo in vloge izobraževanja vzgojiteljev
o medpodročnem povezovanju. Obravnavamo odnose in komunikacijo na
nekdanjem učiteljišču Portorož – Koper ter uporabo obogatene resničnosti
v izobraževanju najmlajših. Sledi osredotočanje na razumevanje in podporo
nadarjenim odraslim, raziskovanje dejavnikov, ki otežujejo reševanje bese-
dilnih nalog, ter vpliva osebnosti visokošolskih učiteljev na medosebne od-
nose. Predstavljamo raziskave o izgorelosti učiteljev, motivih za izbor vzgo-
jiteljskega poklica ter vključevanju ukrajinskih učencev v slovenske osnovne
šole. Preučujemo samostojnost prvošolcev pri šolskem delu, metodološke
pristranskosti v družboslovni znanosti in oblikovanje metodološke izbire.
V osrednjem delu obravnavamo različne vidike vključevanja otrok s po-
sebnimi potrebami v izobraževalni sistem. Razpravljamo o perspektivah pri-
hodnjih vzgojiteljev glede vključevanja večkulturnih in večjezičnih vsebin v
slovenske vrtce, praksah prehoda iz vrtca v osnovno šolo in razvoju oddelkov
s prilagojenim programom ter zgodovinskem pregledu obravnave disleksije
in vedenjskih motenj. Razpravljamo tudi o refleksiji inkluzivne pedagogike
in celostni zgodnji obravnavi otrok z okvaro vida. Preučujemo vpliv staršev
in skupnosti na izobraževanje, s poudarkom na projektih, ki spodbujajo de-
ljenje med otroki, mnenjih staršev o rabi zaslonov pri predšolskih otrocih ter
skladnosti regulativnega okvira predšolske vzgoje s potrebami staršev.
V zaključnem delu preučujemo različne vidike izobraževanja, pri čemer se
osredotočamo na vlogo jezika in kulture, vključno z raziskavami o folklornem
udejstvovanju. Prav tako preučujemo vpliv športa in telesne dejavnosti na
zdravje ter izobraževanje, pri čemer posebej izpostavljamo možnosti exer-
gaminga za preprečevanje bolečin v križu pri mladostnikih in vpliv športa
na narodno identiteto v Prekmurju. Ugotavljamo tudi učinke šolanja na da-
ljavo na telesno aktivnost in učno uspešnost osnovnošolcev. Na koncu po-
svečamo posebno pozornost zgodovini pouka matematike, pomenu finanč-
nega izobraževanja ter pripravljenosti učencev na prihodnost, s poudarkom
na finančnem znanju petošolcev in pomembnosti medpodročnega povezo-
vanja v izobraževalnem procesu.
Zahvaljujemo se vsem avtorjem, ki so s svojim trudom in predanostjo pri-
spevali k nastanku te monografije. Njihova raznolika strokovna znanja, izkuš-
nje in perspektive so obogatile naše razumevanje vzgoje in izobraževanja
ter nas spodbudile k nadaljnjemu raziskovanju in izpopolnjevanju pedago-
ške prakse. Monografija, izdana v okviru 20. znanstvenega sestanka UP PEF, je
10