Page 39 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 39

6



                  Metoda dela z besedilom


                  Uporabe metoda dela z besedilom je ključnega pomena pri razumeva-
                  nju, analiziranju in interpretiranju pisnih besedil v različnih okoliščinah.
                  Ta strukturirani pristop posameznikom omogoča boljše osredotočanje
                  na ključne ideje, razumevanje kompleksnih konceptov ter razvoj kritič-
                  nega mišljenja. Poleg tega prispeva k razvoju pisnih in ustnih komuni-
                  kacijskih spretnosti ter spodbuja raziskovalni duh in ustvarjalnost. Zato je
                  pomembno,dasemetodadelaz besedilomuči in uporabljavizobraževal-
                  nih ter raziskovalnih procesih, saj lahko prispeva k razvoju intelektualnih
                  sposobnosti posameznikov ter k njihovemu uspehu na številnih področjih
                  življenja.



             Metoda dela z besedilom predstavlja strukturiran pristop k razumevanju,
             analiziranju in interpretiranju pisnih besedil v različnih kontekstih. Gre za sis-
             tematičen način obravnave besedil, ki vključuje različne korake, kot so bra-
             nje, razčlenjevanje, interpretacija ter sinteza informacij. Ta metoda posame-
             znikom omogoča boljše razumevanje vsebine, prepoznavanje ključnih idej,
             analizo argumentacije ter kritično razmišljanje o obravnavanih temah. Poleg
             tega jo pogosto uporabljamo tudi kot orodje za razvijanje pisnih in ustnih ko-
             munikacijskih spretnosti. Uporabna je ne glede na etapo učnega procesa, saj
             lahko v začetni fazi služi za uvajanje in uvodno motivacijo, v osrednji fazi za
             obravnavanje nove snovi, vzporedno s preverjanjem že obravnavane snovi,
             ter v končni fazi ponavljanju, vadenju ter utrjevanju snovi. Prav tako se jo
             uporablja pri različnih učnih oblikah, kar pomeni, da je primerna za nepo-
             sredno učno obliko, kjer učitelj bere učencem, ki še niso sposobni brati sami.
             Najpogosteje pa jo uporabljamo pri posrednih učnih oblikah, torej individu-
             alnem delu, delu v tandemu in delu v skupinah.

             Opredelitev učne metode dela z besedilom
             Učna metoda dela z besedilom spada med dokumentacijske učne metode.
             Slednje temeljijo na pridobivanju ali utrjevanju znanja preko informacij v raz-
             ličnih dokumentih. Čeprav je največ informacij v obliki natisnjenih besedil, pa
             dokumentacijske metode ne moremo zožiti samo na metodo dela z besedi-
             lom, saj so pri pouku različnih predmetov pomembni viri informacij tudi raz-
             lični spletni viri, kot so videoposnetki, filmi in fotografije ter spletni zemljevidi
             (Valenčič Zuljan in Kalin, 2020).
               Učna metoda dela z besedilom predstavlja vrsto aktivnosti pri pouku, pri


                                                                            39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44