Page 39 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 39
6
Metoda dela z besedilom
Uporabe metoda dela z besedilom je ključnega pomena pri razumeva-
nju, analiziranju in interpretiranju pisnih besedil v različnih okoliščinah.
Ta strukturirani pristop posameznikom omogoča boljše osredotočanje
na ključne ideje, razumevanje kompleksnih konceptov ter razvoj kritič-
nega mišljenja. Poleg tega prispeva k razvoju pisnih in ustnih komuni-
kacijskih spretnosti ter spodbuja raziskovalni duh in ustvarjalnost. Zato je
pomembno,dasemetodadelaz besedilomuči in uporabljavizobraževal-
nih ter raziskovalnih procesih, saj lahko prispeva k razvoju intelektualnih
sposobnosti posameznikov ter k njihovemu uspehu na številnih področjih
življenja.
Metoda dela z besedilom predstavlja strukturiran pristop k razumevanju,
analiziranju in interpretiranju pisnih besedil v različnih kontekstih. Gre za sis-
tematičen način obravnave besedil, ki vključuje različne korake, kot so bra-
nje, razčlenjevanje, interpretacija ter sinteza informacij. Ta metoda posame-
znikom omogoča boljše razumevanje vsebine, prepoznavanje ključnih idej,
analizo argumentacije ter kritično razmišljanje o obravnavanih temah. Poleg
tega jo pogosto uporabljamo tudi kot orodje za razvijanje pisnih in ustnih ko-
munikacijskih spretnosti. Uporabna je ne glede na etapo učnega procesa, saj
lahko v začetni fazi služi za uvajanje in uvodno motivacijo, v osrednji fazi za
obravnavanje nove snovi, vzporedno s preverjanjem že obravnavane snovi,
ter v končni fazi ponavljanju, vadenju ter utrjevanju snovi. Prav tako se jo
uporablja pri različnih učnih oblikah, kar pomeni, da je primerna za nepo-
sredno učno obliko, kjer učitelj bere učencem, ki še niso sposobni brati sami.
Najpogosteje pa jo uporabljamo pri posrednih učnih oblikah, torej individu-
alnem delu, delu v tandemu in delu v skupinah.
Opredelitev učne metode dela z besedilom
Učna metoda dela z besedilom spada med dokumentacijske učne metode.
Slednje temeljijo na pridobivanju ali utrjevanju znanja preko informacij v raz-
ličnih dokumentih. Čeprav je največ informacij v obliki natisnjenih besedil, pa
dokumentacijske metode ne moremo zožiti samo na metodo dela z besedi-
lom, saj so pri pouku različnih predmetov pomembni viri informacij tudi raz-
lični spletni viri, kot so videoposnetki, filmi in fotografije ter spletni zemljevidi
(Valenčič Zuljan in Kalin, 2020).
Učna metoda dela z besedilom predstavlja vrsto aktivnosti pri pouku, pri
39